عصر بازار

به همت بنیاد خیریه فرهنگی آموزشی صدرهاشمی‌نژاد کلنگ احداث بزرگترین مجتمع آموزشی جنوب کشور در شیراز به زمین زده شد

عصر اعتبار- به همت مهندس "صدرهاشمی‌نژاد" بنیان‌گذار بانک اقتصادنوین و با حضور وزیر آموزش و پرورش، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جمعی از مقامات محلی و کشوری، کلنگ احداث بزرگترین مجتمع آموزشی خیرساز جنوب کشور در شهرک گلستان شیراز به زمین زده شد.

به همت بنیاد خیریه فرهنگی آموزشی صدرهاشمی‌نژاد کلنگ احداث بزرگترین مجتمع آموزشی جنوب کشور در شیراز به زمین زده شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، فخرالدین دانش‌آشتیانی وزیر آموزش و پرورش در این مراسم ضمن قدردانی از مشارکت خیرین در ساخت مدرسه گفت: سرمایه‌گذاری در امور مربوط به آموزش و پرورش پیشرفت زیربنایی و توسعه کشور را به همراه خواهد داشت.
وی تأکید کرد: امروز یکی از اولویت‌های مهم دنیا، سرمایه‌گذاری در مباحث آموزشی است که در این راستا خوشبختانه شاهد فعالیت و حضور خیرین در این بخش هستیم که ساخت مجتمع آموزشی صدر از جمله این اقدامات است. وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری در امور آموزشی، توسعه کشور را به همراه خواهد داشت و در اصل همگان باید بدانند مدرسه زیربنای توسعه است.
دانش‌آشتیانی با اشاره به اینکه دولت و بودجه‌های عمومی نیز باید در این مسیر حرکت کنند، گفت: لازم است که تمامی نهادها و دستگاه‌های دولتی و خصوصی که احتیاج به نیروی انسانی کارآمد و با دانش دارند، در بحث سرمایه‌گذاری نظام آموزشی فعالیت کنند.
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه تغییر نگاه در سیستم آموزشی نیز بسیار با اهمیت است، گفت: موضوع مالی و اعتباری در ساخت پروژه‌های آموزشی بسیار مهم است، اما نگاه به جایگاه آموزش و پرورش، در اولویت قرار دارد.
رئیس هیئت مدیره بنیاد خیریه صدرهاشمی‌نژاد در آئین کلنگ زنی دومین مدرسه بنیاد خیریه فرهنگی آموزشی صدرهاشمی‌نژاد در استان فارس گفت: مدارس شبانه‌روزی برای حمایت از دانش‌آموزان باهوش و بی‌بضاعت در مناطق محروم کشور راه اندازی می شود و امروز به لطف خدا شاهد آغاز به کار ساخت دومین مدرسه در استان فارس هستیم.
بنیانگذار مؤسسه خیریه فرهنگی آموزشی صدرهاشمی‌نژاد گفت: احداث مجتمع‌های آموزشی فرهنگی شبانه روزی در مناطق محروم تمام استان‌های کشور از برنامه ای این موسسه به شمار می‌رود که امیدوارم با راه اندازی این مجموعه‌های آموزشی شاهد رشد و تعالی محرومان مستعد باشیم.
مهندس صدرهاشمی‌نژاد با تاکید بر لزوم توجه به پرورش در نظام آموزشی گفت: ایران از لحاظ تحصیلات به معنای آموزش چیزی زیادی از دنیا کم ندارد و اگر کسری وجود دارد، در زمینه پرورش است.
وی با تاکید بر اینکه باید احساس مسئولیت ما بیشتر شود گفت: خوشبختانه مجتمع آموزشی شبانه‌روزی غیردولتی "مدرسه زندگی" به عنوان نخستین پروژه موسسه بنیاد خیریه فرهنگی و آموزشی صدرهاشمی‌نژاد در راستای فراهم سازی زمینه‌ها و بسترهای رشد در عرصه ملی برای بهبود در ارائه خدمات فرهنگی، آموزشی، هنری و پژوهشی مبتنی بر جدیدترین روش‌های علمی و تجربی در سال 93 شهرستان رابر استان کرمان راه اندازی شد و فرصت مناسبی برای پرورش استعداد های کودکان و نوجوانان این مرز و بوم در آن منطقه فراهم کرد.
وی با اشاره به اینکه در مجتمع "مدرسه زندگی" که شامل کارگاه‌های آموزشی، مدرسه، رستوران و خوابگاه است دانش‌آموزان دختر و پسر پذیرش شده‌اند، گفت: یقینا مؤسسه خیریه فرهنگی آموزشی صدرهاشمی‌نژاد با بهره‌مندی از تجربه ارزشمند مدرسه زندگی در استان کرمان، مجموعه‌ای مدرن تر در استان فارس راه‌اندازی خواهد کرد.
در ادامه این مراسم حمیدرضا آذری مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس نیز گفت: در اولین سفر استانی وزیر آموزش و پرورش احداث بزرگترین مجتمع آموزشی خیر ساز کشور در شیراز انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه در استان فارس هم دلی و هم افزایی بین دستگاه‌های مختلف برای حمایت از آموزش و پرورش وجود دارد، افزود: آموزش و پرورش هر استانی باید بتواند با راهکارهای درست و سنجیده از منابع و ظرفیت‌های داخل استان استفاده کند که خوشبختانه این فضا در استان فارس فراهم است.
رئیس شورای آموزش و پرورش استان فارس نیز گفت: مسئله آموزش و پرورش یک مسئله ملی است که به یک وزارتخانه خاص اختصاص ندارد و رفع مشکلات آن نیز از توان یک وزارتخانه خارج است.
سید محمد علی افشانی گفت: پروژه آموزشی صدرهاشمی‌نژاد، دارای سبک خاصی است که توسط بانی آن طراحی و اجرا می‌شود.
وی افزود: برای رفع مشکلات آموزش و پرورش هم بخش خصوصی و هم مردم با مشارکت یکدیگر می‌توانند نسبت به رفع آن کمک کنند که ساخت مدرسه توسط بنیاد خیریه فرهنگی آموزشی صدرهاشمی‌نژاد در استان فارس در همین راستا است.
کوروش کرم پور رئیس مجمع نمایندگان استان فارس نیز در این مراسم گفت: احداث بزرگترین مجتمع آموزشی خیرساز در شیراز نشانه وحدت و همدلی مسئولین استان، تلاش دولت تدبیر و امید و اراده خوب و تلاش ستودنی رئیس هیات مدیره بنیاد صدرهاشمی‌نژاد است.
وی در آیین آغاز احداث بزرگترین مجتمع آموزشی کشور در شیراز ، با بیان اینکه آنچه باعث شد امروز استان فارس برگزار کننده این آیین باشد چیزی جز وحدت و همدلی مسئولین و تلاش دولت تدبیر و امید و اراده خوب و تلاش ستودنی سید محمد صدرهاشمی‌نژاد به عنوان رئیس هیات مدیره بنیاد صدرهاشمی نبوده است گفت: مهندس صدرهاشمی‌نژاد امروز با دستان مهربانش مامنی سرشار از اخلاص ساخته و با یاری سبزشان اندیشه‌ها را بارور می‌سازد.
لازم به ذکر است مدرسه بنیاد خیریه فرهنگی آموزشی صدرهاشمی‌نژاد در استان فارس در زمینی به مساحت 54 هزار متر مربع و با زیر بنای 45 هزار متر مربع در قالب 30 واحد آموزشی، ورزشی، کارگاهی، خوابگاهی و اداری و با هزینه‌ای بالغ بر 800 میلیارد ریال در مدت 36 ماه توسط بنیاد خیریه صدرهاشمی‌نژاد ساخته خواهد شد.
بر اساس این گزارش؛ این مجتمع آموزشی به صورت دو مجتمع مجزای دخترانه و پسرانه امکان پذیرش نزدیک به 2 هزار دانش آموز در دو مقطع متوسطه اول و دوم را به صورت شبانه روزی خواهد داشت .
گفتنی است؛ بر اساس اساسنامه این مجتمع، تنها دانش‌آموزان بی بضاعت استان فارس امکان تحصیل در این فضای آموزشی را خواهند داشت.

برچسب ها
پورسعید خلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • بازار امروز ۳۹۹
      • بازار امروز ۳۹۰
      • بازار امروز ۳۸۸
      • ۱۵
      • اعتبار امروز
      • شماره ۸ اعتبار امروز
      • شماره ۷ اعتبار امروز
      • شماره ۶ اعتبار امروز
      • شماره پنجم
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو