عصر بازار

بخشودگی جرائم مالیاتی تعاون در صورت پرداخت اصل مالیات تا پایان ۹۵

عصر اعتبار- رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در جمع تعاون‌گران در اتاق تعاون ایران با اعلام خبر خوشی به فعالان این بخش اعلام کرد: تعاونیها در صورت پرداخت اصل مالیات، تا پایان سال ۹۵ ،جرایم آنان به طور کامل و ۱۰۰ درصدی بخشیده می‌شود.

بخشودگی جرائم مالیاتی تعاون در صورت پرداخت اصل مالیات تا پایان ۹۵
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، سید کامل تقوی نژاد رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با حضور در جمع تعاون‌گران در اتاق تعاون ایران و نشست مشترک با بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون با اعلام خبر خوشی به فعالان این بخش، اعلام کرد: تعاونیها در صورت پرداخت اصل مالیات، تا پایان سال 95 جرایم آنان به طور کامل و 100 درصدی بخشیده می‌شود.

وی با تاکید بر نقش تعاونی‌ها در اقتصاد کشور، گفت: در تصمیمات و سیاست‌گذاری‌های نظام مالیاتی و همچنین در تنظیم قوانین، بخشنامه‌ها، آئین‌نامه‌ها و تصمیم‌گیری‌های نظام اقتصادی کشور قطعا نقطه نظرات شرکت‌های تعاونی و فعالان این بخش مد نظر قرار می‌گیرد.

وی خطاب به روسای اتحادیه های تعاونی و فعالان این بخش که مهمترین مشکل آنها در حوزه پرداخت مالیات بر ارزش افزوده است، گفت: اگر شرکت‌های تعاونی تا پایان سال 95 مالیات خود را پرداخت کنند، صد درصد جرایم آنها بخشیده می شود.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور ادامه داد: نظام تعاون و نظام مالیاتی یک فصل مشترک دارند، به این معنا که همگان در گفتار بر اهمیت بخش تعاون اصرار دارند، در عین حال بر دریافت مالیات برای اداره کشور تاکید می‌شود، اما در عمل همان طور که بر اساس برنامه‌های توسعه ای و قوانین بالادستی سهم تعاون از اقتصاد ملی محقق نشد، در بخش وصول مالیات‌ها نیز انتظارات کافی برآورده نشد.

وی با بیان اینکه قطع به یقین نظام تعاونی و مالیاتی هر دو از ظرفیت‌های بسیار زیادی برخوردار هستند، گفت: اگر بخش تعاون در اقتصاد کشور به درستی فعالیت کند، نجات دهنده اقتصاد کشور خواهد بود؛ اگر سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی و فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در مورد فعالیت بخش تعاون به صورت دقیق اجرا می شد، اقتصاد مقاومتی زودتر از آنچه که انتظار می‌رفت، قابل تحقق بود.

تقوی نژاد با تاکید بر اینکه شالوده اقتصاد مقاومتی بر اصل 44 و تقویت بخش تعاون استوار است، ادامه داد: اگر بدنبال مردمی کردن اقتصاد، برقراری عدالت و پررنگ کردن ابعاد اجتماعی اقتصاد هستیم، باید به دنبال احیای بخش تعاونی به عنوان یکی از ارکان اقتصادی باشیم.

معاون وزیر اقتصاد همچنین از تشکیل کمیته مشترک بین سازمان مالیاتی کشور و اتاق تعاون ایران برای بررسی مشکلات مالیاتی شرکت های تعاونی خبر داد.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور درباره آخرین وضعیت قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده نیز، گفت: در حال حاضر لایحه دائمی کردن این قانون در دولت در حال بررسی است که تاکنون 4 ماده از آن به تصویب رسیده است؛ این قانون بسیاری از مشکلات فعلی را رفع می کند، ضمن اینکه اگر به درستی اجرا شود، می‌تواند برای بخش تولید، صادرات و اشتغال بسیار مهم و اثر بخش باشد.

وی همچنین ادامه داد: قانون مالیات های مستقیم نیز اصلاح شده که قانون بسیار پیشرفته‌ای است و ضمانت‌های اجرایی بسیار خوبی دارد؛ بر اساس این قانون اطلاعات صحیح از فعالان اقتصادی دریافت می‌شود و همه فعالان اقتصادی باید به عنوان مودی شناسایی شوند، البته شناسایی مودیان صرفا به معنی دریافت مالیات از همه آنها نیست، بلکه ممکن است برخی از آنها شامل تخفیف یا معافیت مالیاتی شوند، اما باید مشخص شود که چه کسانی در چرخه اقتصادی کشور فعالیت دارند.

تقوی نژاد با بیان اینکه میزان وصول مالیات ها در 8 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25 درصد رشد داشته است، گفت: سعی کردیم در جریان وصول این مالیات ها کمترین مشکل متوجه مردم شود و بخش عمده این مالیات ها از طریق شناسایی مودیان جدید و وصول مالیات‌ها گذشته بود.

برچسب ها
پورسعید خلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • بازار امروز ۳۹۹
      • بازار امروز ۳۹۰
      • بازار امروز ۳۸۸
      • ۱۵
      • اعتبار امروز
      • شماره ۸ اعتبار امروز
      • شماره ۷ اعتبار امروز
      • شماره ۶ اعتبار امروز
      • شماره پنجم
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو