عصر بازار

جذب نیرو منوط به احتساب بار مالی آن در قانون بودجه سالانه

اعطای مجوز استخدام ها مشروط شد

عصر اعتبار- نمایندگان مردم در خانه ملت مقرر کردند که استخدام دستگاه های اجرایی منوط به تامین بار مالی در قوانین سالیانه بودجه از سوی دولت باشد.

اعطای مجوز استخدام ها مشروط شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از اقتصاد آنلاین، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه یکم دی ماه 95) مجلس شورای اسلامی و در جریان رسیدگی به جزئیات لایحه برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با بند 8 ماده 7 لایحه مذکور موافقت کردند.
براساس بند 8 ماده 7 لایحه مذکور؛ کلیه تصویبنامه ها، بخشنامه ها و دستورالعمل ها، تغییرات تشکیلات، تغییر ضرایب، جداول حقوقی و طبقه بندی مشاغل و افزایش مبنای حقوقی، اعطای مجوز هر نوع استخدام و به کارگیری نیرو و همچنین مصوبات هیات های امنا که متضمن بارمالی باشد، در صورتی قابل طرح و تصویب و اجراء است که بار مالی ناشی از آن در گذشته محاسبه و در قانون بودجه کل کشور تامین شده باشد. اقدام دستگاه اجرائی برخلاف این حکم، تعهد زائد بر اعتبار محسوب می شود .
همچنین نمایندگان در ادامه بررسی لایحه برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با بند9 ماده 7 این لایحه نیز موافقت کردند.
در بند 9 ماده 7 لایحه فوق الذکر نیز مطرح شده است که؛ در مورد بندهای(7) و (8) کلیه دستگاههای اجرائی موظفند موارد مد نظر خود را پس از ابلاغ بخشنامه بودجه در قالب پیشنهادهای بودجه سنواتی به سازمان ارسال کنند تا اعتبارات مورد نیاز در قالب بودجه سنواتی پیش بینی شود. در صورت عدم پذیرش پیشنهاد توسط سازمان و عدم پیش بینی اعتبار، عمل مراجع و دستگاههای اجرائی در حکم تعهد زائد بر اعتبار است.
نمایندگان مردم در خانه ملت در پایان بررسی بندهای ماده 7، اصل این ماده را با 137 رأی موافق، 40 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 220 نماینده حاضر در صحن به تصویب رساندند.

برچسب ها
پورسعید خلیلی