عصر بازار

نماینده سازمان تجارت خارجی ژاپن در تهران:

ارتباطات مالی ایران و ژاپن متفاوت با دوران پیش از تحریم‌هاست

عصر اعتبار- نماینده سازمان تجارت خارجی ژاپن در تهران با بیان این که ارتباطات مالی ایران و ژاپن متفاوت با دوران پیش از تحریم هاست گفت: مبادلات ما به ین انجام می‌گیرد نه به دلار. اگر ما از دلار آمریکا استفاده می کردیم بهتر بود.

ارتباطات مالی ایران و ژاپن متفاوت با دوران پیش از تحریم‌هاست
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از تسنیم، نماینده سازمان تجارت خارجی ژاپن(جترو) در تهران با اشاره به فعالیت های این سازمان در ایران گفت: پس از لغو تحریم ها ما در دفتر جترو در تهران مهمانان بسیار زیادی از ژاپن و همچنین نقاط دیگر جهان نظیر دوبی و اروپا داشته ایم که دراندیشه آغاز همکاری های جدید با شرکت های ایرانی هستند.

شینوبو ناکامورا افزود: شرکت های ژاپنی چندان تمایل ندارند که همکاری های تجاری خود را برای دیگران آشکار کنند و دوست دارند همکاری های تجاری خود را پنهانی انجام دهند.امروز می بینید که شرکت های ژاپنی بسیار زیادی به ایران می آیند و دیدارهای خوبی با طرف های ایرانی دارند.

وی در پاسخ به این پرسش که ژاپن در چه زمینه هایی مایل به همکاری با ایران است؟ گفت: در زمینه های مختلف به ویژه بخش های نفت و گاز، خودروسازی، تجهیزات پزشکی، مواد غذایی و گردشگری زمینه های فراوانی برای کسب و کار خوب بین دو کشور وجود دارد.

ناکامورا با اشاره به سفر اخیر ظریف به ژاپن گفت: در این سفر ما به درکی از انتظارات یکدیگر دست یافتیم، و بحث خوبی درباره انتظارات طرف ایرانی از ژاپن داشتیم.

نماینده سازمان تجارت خارجی ژاپن در تهران در پاسخ به این پرسش که به عنوان نماینده جترو در ایران آیا شما آثار برجام را در زمینه تجارت بین ایران و ژاپن احساس می کنید؟ اظهار داشت:  بله. پس از برجام ارتباطات بانکی بین ایران و ژاپن آغاز شده، البته این ارتباطات متفاوت با دوران پیش از تحریم هاست. مبادلات ما به ین انجام میگیرد نه به دلار.  اگر ما از دلار آمریکا استفاده می کردیم بهتر بود اما در حال حاضر ما از ین استفاده می کنیم.

وی در مورد قانون تحریم های ایران که اخیرا توسط دولت آمریکا تمدید شده گفت:  اگر این تحریم لغو شده بود برای شرکت های خارجی از جمله شرکت های ژاپنی بهتر بود اما ما باید در شرایط موجود کسب و کار را بین دو کشور گسترش دهیم. باید این را اضافه کنم که حضور شرکت های متعدد ایرانی در جریان سفر وزیر امور خارجه ظریف به ژاپن فرصت بسیار خوبی بری طرف ژاپنی بود و امیدوارم این منجر به همکاری های جدید و گسترش همکاری های قبلی شود.

برچسب ها
پورسعید خلیلی