عصر بازار

مدیر موسسه سرمایه گذاری سی پی ام پیش بینی کرد؛

۱۳۰۰ دلار، میانگین بهای اونس در سال آتی

عصر اعتبار- مدیر موسسه سرمایه گذاری سی پی ام در تازه ترین پیش بینی خود تاکید کرد که میانگین قیمت هر اونس طلا در سال ۲۰۱۷ میلادی به بیش از ۱۳۰۰ دلار خواهد رسید.

۱۳۰۰ دلار، میانگین بهای اونس در سال آتی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از بورس کالای ایران، جفری کریستین مدیر موسسه سرمایه گذاری سی پی ام در مصاحبه ای تصریح کرد: قیمت طلا در شش ماه نخست 2017 میلادی با چالش های زیادی روبرو خواهد شد چرا که قادر به رقابت با دلار آمریکا نخواهد بود و افزایش شاخص سهام نیز فشار زیادی را بر قیمت این فلز زرد وارد خواهد کرد.

بر اساس این گزارش وی در ادامه افزود: پیش بینی ما نسبت به قیمت طلا در سال 2017 میلادی کمتر از پیش بینی است که قبل از پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا اعلام شده بود.

وی گفت: البته پیش بینی ما این است که قیمت جهانی طلا در بلندمدت با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد. پیش بینی ما این است که قیمت طلا در سال 2017 میلادی به طور میانگین به 1300 دلار خواهد رسید، این رقم در شش ماه نخست 2017 میلادی به 1280 تا 1285 دلار می رسد و این رقم در شش ماه دوم نیز به 1320 دلار افزایش خواهد یافت.

این تحلیلگر اقتصادی گفت: کاهش مالیات ها در اقتصاد آمریکا موجب خواهد شد تا سرمایه گذاران زیادی به بازار سهام روی آورند و سرمایه گذاران خارجی زیادی جذب خواهند شد. بنابر این ارزش دلار و شاخص سهام افزایش خواهد یافت.

این در حالی است که موسسه اچ اس بی سی نیز در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرد که قیمت طلا سطح حمایتی 1100 دلاری را از دست نخواهد داد و این سطح را حفظ خواهد کرد. قیمت طلا بی شک در شرایط کنونی در حالت تدافعی قرار دارد.

موسسه اچ اس بی سی افزود: تقویت ارزش دلار مهمترین چالش برای قیمت طلا طی ماه های آینده خواهد بود. حملات تروریستی اخیر در آلمان و ترکیه نتوانسته است موجب افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا شود.

اظهارات اخیر جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا در خصوص بهبود اوضاع بازار کار و اشتغال نیز موجب افزایش ارزش دلار شده و این عامل فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است.

برخی کارشناسان اقتصادی معتقدند که اگر سطح حمایتی 1100 دلاری شکسته شود، بهترین فرصت برای خرید خواهد بود.

برچسب ها
پورسعید خلیلی