عصر بازار

رئیس کمیسیون تلفیق مطرح کرد

اعلام عمومی حقوق و مزایای مدیران تا پایان سال آینده

عصر اعتبار- رئیس کمیسیون تلفیق مجلس با اشاره به مصوبه این کمیسیون درباره راه‌اندازی سامانه حقوق و مزایای افراد از جمله مدیران تا پایان سال آینده گفت: اطلاعات این سامانه در اختیار دستگاه‌های نظارتی و مردم قرار می‌گیرد.

اعلام عمومی حقوق و مزایای مدیران تا پایان سال آینده
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از فارس، حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با حضور در بخش خبری ساعت 21 شبکه یک سیما، توضیحاتی درباره حاشیه‌ها و ابهامات بوجود آمده درباره حذف مصوبه این کمیسیون در جریان بررسی لایحه برنامه ششم توسعه مبنی بر اعلام عمومی حقوق و مزایای مدیران ارائه داد.

در ابتدای این مصاحبه تلویزیونی، رئیس کمیسیون تلفیق مجلس در پاسخ به سوالی درباره مصوبات این کمیسیون درباره شفافیت حقوق و مزایای مدیران گفت: در برنامه ششم توسعه،20 محور تعریف شده است تا یک  برنامه منسجم که به تمام مسائل جامعه بپردازد، تدوین و تنظیم شود. یکی از این 20 مورد، رفع تبعیض‌ها و مبارزه با مفاسد نام‌گذاری شد که یکی از آنها بحث حقوق‌ها است که میلیون‌ها نفر در این کشور از شاغل و بازنشسته با آن سر و کار دارند و رنجی که از تبعیض می‌برند، بیشتر از رنج ناشی از حقوق‌های کم آنهاست.

حاجی بابایی افزود: یک بحثی هم مطرح شد راجع به حقوق‌های نجومی که سامانه‌ای تحت عنوان سامانه حقوق‌ها تعریف شده است و کارشناسانی تعیین شدند که بروند موادی در این خصوص تعیین کنند که نظمی به دریافت‌ها و پرداخت‌ها بدهیم و مردم را در جریان عموم مسائل مربوط به حقوق‌ها در سراسر کشور قرار بدهد. ماده ای را تصویب کردیم که در کشور باید سامانه ای تشکیل شود و در این سامانه هر کسی در هر مقامی در هر نهادی  در هر جایگاهی، حقوقی دریافت می‌کند و هر چه دریافت می کند، در پایان ماه با یک فیش باید دریافت کند و هرگونه دریافت غیر از یک فیش تخلف قانونی محسوب می شود. این سامانه باید در اختیار دستگاه‌های نظارتی و مردم قرار بگیرد.

رئیس کمیسیون تلفیق مجلس در پاسخ به این سوال که گفته می شود واژه «عموم مردم» از این مصوبه کمیسیون تلفیق حذف شده است، توضیح داد: نه، این واقعیت ندارد. من تشکر می‌کنم از کسانی که روی این مسئله حساسیت داشته‌اند. ما دو مصوبه داشتیم در مورد این موضوع در کمیسیون تلفیق. مصوباتی که روز اول بیرون آمد، مصوبات غیر رسمی بود و با امضای من بیرون نیامده بود.

حاجی بابایی در پاسخ به سوالی درباره زمان راه اندازی این سامانه هم گفت: تا پایان سال اول برنامه ششم یعنی سال 1396 این سامانه باید طراحی شود و از اول سال 1397 هر کسی که حقوق دریافت می‌کند اعم از کارمندان، مدیران، وزرا و امثال آن در همه قوا و همه دستگاه‌های اجرائی و در همه سطوح، باید در این سامانه باشد و هیچ کس استثنا نیست حتی روسای قوا. عموم مردم هم می توانند این اطلاعات را ببینند.

حال انتظار می رود که با توجه به توضیحات ارائه شده توسط حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس (در پاسخ به تذکر محمدقسیم عثمانی، عضو کمیسیون تلفیق) و در بخش خبری ساعت 21 سیما، هر چه زودتر حاشیه های مربوط به حذف مصوبه این کمیسیون درباره الزام دولت به افشای عمومی حقوق و مزایای مدیران پایان پذیرد و امکان بررسی این مصوبه در صحن علنی مجلس فراهم گردد.

گفتنی است در راستای پاسخگویی به مطالبه عمومی در قضیه فیش‌های حقوقی نجومی مدیران، کمیسیون تلفیق مجلس در جلسه 21 آذر ماه، ماده الحاقی با 6 تبصره به لایحه برنامه ششم توسعه درباره این موضوع را به تصویب رسانده بود و در تبصره 5 این ماده، دولت را مکلف به راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایا به مدیران دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده 4 قانون محاسبات عمومی و کلیه اشخاص حقوقی و وابسته تابعه آنها و ایجاد امکان دسترسی به این سامانه برای نهادهای نظارتی و عموم مردم، شده کرده بود. با انتشار گزارش کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی درباره لایحه برنامه ششم توسعه در ابتدای هفته جاری، مشخص شد که عبارت «و عموم مردم» از تبصره 5 ماده 38 این گزارش حذف شده است که به معنای حذف مصوبه این کمیسیون درباره الزام دولت به افشای عمومی حقوق و مزایای مدیران است. این اقدام عجیب و سوال برانگیز و البته غیر قانونی با اعتراض گسترده اعضای کمیسیون تلفیق مجلس و رسانه ها مواجه شد.

برچسب ها
پورسعید خلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • بازار امروز ۳۹۹
      • بازار امروز ۳۹۰
      • بازار امروز ۳۸۸
      • ۱۵
      • اعتبار امروز
      • شماره ۸ اعتبار امروز
      • شماره ۷ اعتبار امروز
      • شماره ۶ اعتبار امروز
      • شماره پنجم
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو