عصر بازار

رییس کمیسیون برنامه و بودجه خبر داد،

تشکیل اولین جلسه کمیسیون تلفیق بودجه ۹۶ در هفته جاری

عصر اعتبار- نماینده مردم گچسر و باشت در مجلس گفت: با نهایی شدن ترکیب کمیسیون تلفیق بودجه ۹۶ اولین جلسه این کمیسیون طی هفته جاری (یکشنبه یا دوشنبه) تشکیل می‌شود تا اساسنامه تصویب و هیات رییسه آن مشخص شود.

تشکیل اولین جلسه کمیسیون تلفیق بودجه ۹۶ در هفته جاری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، غلامرضا تاجگردون لایحه بودجه 96 را برشی از لایحه برنامه ششم دولت دانست و افزود: عدد و رقم لایحه بودجه سال 1396 به جز چند مورد بقیه نزدیک به عدد و رقم‌های لایحه برنامه ششم توسعه تدوین شده است ولی این لایحه با توجه به تغییراتی که لایحه برنامه ششم در مجلس ایجاد می‌شود، تغییر کند.

وی در عین حال تغییرات مجلس در لایحه بودجه 96 را زیاد ندانست و افزود: لایحه بودجه 96 تقریبا مشابه قانون بودجه 95 است البته دولت در قالب لایحه بودجه 96 مجوزهای خاص و چاپ اوراق و اسناد را از مجلس می‌گیرد. این مجوزهای خاص ترتیبات رابطه نفت با بانک‌ها و بانک مرکزی و تسویه بدهی‌های آنها را هدف‌گذاری کرده است که ابهاماتی دارد که در کمیسیون تلفیق بودجه 96 این ابهامات باید مورد بحث قرار گرفته و شفاف شود.

تاجگردون در عین حال وابستگی بودجه سال آینده به منابع نفتی را طبق لایحه در محدود 20 درصد اعلام کرد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، رشد بودجه ناوگان حل و نقل جادهای را 68 درصد اعلام کرد و افزود: توجه به ریل نسبت به راه در این لایحه رشد کاملا مشهودی پیدا کرده است و البته بودجه‌های دولتی به توسعه ناوگان هوایی توجه چندانی نکرده است.

نماینده مردم گچسر و باشت در مجلس متذکر شد: کسری مشهود در بودجه جاری سال آینده همچون بودجه سال جاری همچنان وجود دارد که عملیات اجرایی بودجه را با سختی‌هایی روبرو خواهد کرد.

تاجگردون کشش و ظرفیت بازار را در میزان واگذاری‌های اصل 44 قانون اساسی در قالب لایحه بودجه 96 را موثر دانست و افزود: واگذاری‌ها بسیار کم شده و تقریبا تا پایان برنامه ششم دیگر واگذاری نخواهیم داشت. هدف برنامه هم این است که تا پایان برنامه ششم، واگذاری‌ها به صفر برسد.

وی بودجه هدفمندسازی یارانه‌ها در لایحه بودجه 96 را بدون تغییر همچون بودجه سال جاری اعلام کرد.

برچسب ها
پورسعید خلیلی