عصر بازار

چطور سرمایه‌های خارجی را جذب کنیم؟

عصر اعتبار- رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی می‌گوید: فضای کسب و کار ایران اول باید از داخل آماده شود بعد به سرمایه‌های خارجی فکر کنیم چون سرمایه‌گذاران خارجی وقتی مطمئن شوند که صنایع داخلی ورشکسته و بازارها راکد نیست برای آوردن سرمایه‌های خود اقدام می‌کنند.

چطور سرمایه‌های خارجی را جذب کنیم؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، فتح اله بیات در ارزیابی فضای کسب و کار کشور، اظهار کرد: شخصا معتقدم بستر فضای کسب و کار ایران باید از داخل مهیا شود. اگر شرایط کسب و کار داخل از انسجام لازم برخوردار نباشد و آمادگی پذیرش سرمایه‌های خارجی را نداشته باشیم، برای سرمایه‌گذاران خارجی هم بستر مناسبی نخواهد بود.

وی گفت: با توجه به اعلام رشد اقتصادی باید ببینیم وضعیت سرمایه‌گذاران خارجی به چه شکل است. متاسفانه در بحث حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی ضعیف عمل کرده‌ایم و بسیاری از صنایع موجود با یک سوم ظرفیت کار می‌کنند در صورتی که باید آنها را حمایت و تقویت کنیم.

بیات پیشنهاد کرد: آن دسته کارخانه ها و صنایعی که با مشکل سرمایه مواجهند، حقوق و دستمزد معوقه دارند، نیازمند به روزرسانی تجهیزات یا نوسازی و بهسازی صنایع هستند و یا بدهی بانکی دارند، شناسایی شوند و دولت با همکاری بانکها زمینه بازسازی و احیای مجدد آنها را  فراهم کند.

به اعتقاد رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی هنگامی که صنایع داخلی رشد کرده و فعال شوند زمینه پویایی اقتصاد و استقبال سرمایه‌گذاران خارجی نیز ایجاد می‌شود چون سرمایه‌گذاران خارجی وقتی ببینند صنایع داخلی ورشکسته و بازارها راکد است برای آوردن سرمایه‌های خود تردید می‌کنند.

وی تاکید کرد: طبعا شرکتهای خارجی با بررسی تمام ابعاد و جوانب برای سرمایه‌گذاری اقدام می‌کنند و اگر فضای کسب و کار ما مساعد و دارای توجیه اقتصادی نباشد استقبال نمی‌کنند. درحال حاضر سرمایه گذار خارجی در چند حوزه از جمله نفت و گاز و پتروشیمی  تمایل خود را برای سرمایه‌گذاری نشان می‌دهد آن هم به این دلیل که سهم می‌برد و برایش توجیه اقتصادی دارد.

این مقام مسئول کارگری در پایان با بیان اینکه شهرکهای صنعتی در کشور از پتانسیل بالایی برخوردارند و دولت نباید از آنها غافل شود، گفت: نمی‌توانیم نسبت به شرایط داخل بی تفاوت باشیم بعد دنبال سرمایه‌گذار خارجی برویم چون آنها با احتیاط و در نظر گرفتن همه جوانب عمل می‌کنند.

برچسب ها
پورسعید خلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • بازار امروز ۳۹۹
      • بازار امروز ۳۹۰
      • بازار امروز ۳۸۸
      • ۱۵
      • اعتبار امروز
      • شماره ۸ اعتبار امروز
      • شماره ۷ اعتبار امروز
      • شماره ۶ اعتبار امروز
      • شماره پنجم
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو