عصر بازار

معاون فناوری اطلاعات بانک ملی:

بانکداری ایران دربرخی موارداز دنیا پیشی گرفته است

فناوری موتور محرک

عصر اعتبار- معاون فناوری اطلاعات بانک ملی ایران می گوید، امروزه فناوری اطلاعات به عنوان یک ابزار برای عملیات واحدها نیست بلکه موتور محرک سازمان محسوب می شود.

بانکداری ایران دربرخی موارداز دنیا پیشی گرفته است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، «مسعود خاتونی» روز شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل داده ورزی سداد در محل بانک ملی، افزود: مسوولیت حوزه فناوری در ابعاد استراتژیک و عملیاتی بانک شکل می گیرد.
وی تصریح کرد: در بخش عملیات و پشتیبانی حوزه فناوری قوی هستیم اما در استراتژی نقاط ضعف داریم.
خاتونی تفکیک فناوری از بانک را موضوعی تخیلی دانست و افزود: فناوری در نظام بانکی به اصل خلق ارزش تبدیل شده است.
وی بانکداری ایران را در راستای بانکداری دنیا ارزیابی کرد و گفت، در برخی موارد ما پیشی گرفته ایم.
خاتونی با اشاره به برخی نقاط ضعف در شبکه بانکی گفت، اگربتوانیم این مشکلات را برطرف کنیم، بهتر توان ادامه خواهیم داشت.
وی نخستین نقطه ضعف را «استراتژی کسب و کار» و یکی از دغدغه های بانک ملی عنوان کرد و افزود: دومین نقطه ضعف در سطح بالای تصمیم گیری است که برای رفع این مشکل کارشناسان باید در نشست ها حضور داشته باشند.
معاون فناوری اطلاعات بانک ملی، انحصارگری در داده، سخت افزار و نرم افزار را سومین ضعف دانست و افزود: چهارمین نقطه ضعف برون سپاری است که باید پیمانکاری هایی را انتخاب کنیم که این امر هزینه سنگینی به بانک تحمیل می کند.
وی پنجمین نقطه ضعف را کم بها دادن به ساختار نیروی انسانی عنوان کرد و گفت: ریشه همه مشکلات در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات( آی سی تی ICT) از همین جا شروع می شود.
خاتونی در پایان گفت، با وجود دشواری ها در دو دهه اخیر، تلاش های بسیاری برای ارتقا حوزه آی تی IT (فناوری اطلاعات) در بانک ملی برداشته ایم، که قابل تقدیر است.
در این مراسم، «فرامرز خالقی» به عنوان مدیرعامل جدید داده ورزی سداد معرفی شد.

برچسب ها
پورسعید خلیلی