عصر بازار

باج ۷.۲ میلیارد دلاری دویچه بانک آلمان به آمریکا

عصر اعتبار- دویچه بانک آلمان ۷.۲ میلیارد دلار به آمریکا باج داده تا ادامه تحقیقات درباره نقش این بانک در بحران مالی بانکی ۲۰۰۸ در را متوقف کنند.

باج ۷.۲ میلیارد دلاری دویچه بانک آلمان به آمریکا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، براساس توافق صورت گرفته بین دویچه بانک ‌آلمان و مقامات قضایی آمریکا این بانک با پرداخت 7.2 میلیارد دلار جریمه به آمریکا از مقامات این کشور خواست تا ادامه تحقیقات درباره نقش این بانک در بحران مالی بانکی 2008 در آمریکا را متوقف کنند.

دویچه بانک آلمان از سوی مقامات آمریکایی متهم شده بود که با تزریق میلیاردها دلار پول به برخی موسسات بانکی از طریق وام‌های غیرقابل وصول در زمان رونق بخش مسکن در ‌آمریکا بحران بانکی جدی را در اقتصاد آمریکا رقم زده است.

قرار است حدود  3 میلیارد دلار از ا ین پول به عنوان جریمه و 4 میلیارد دلار نیز به عنوان خسارت به مشتریان آمریکایی این بانک و یا موسسات بانکی دیگر آمریکا پرداخت شود.

با توجه به درخواست خسارت 14 میلیارد دلاری از وزارت دادگستری آ‌مریکا به دلیل اتهام وارد شده علیه دویچه بانک و اینکه هیچ تضمینی وجود نداشت که این بانک آلمانی بتواند در محاکم قضایی آمریکا  این اتهامات را رد کند دویچه ترجیح داد تا با پرداخت 7میلیارد دلار ادامه تحقیقات در این زمینه را متوقف کند.

از سوی دیگر بانک کردیت سوئیس نیز بنا به اتهام مشابهی به پرداخت 5.3 میلیارد دلار از سوی مقامات قضایی آمریکا متهم شده است در کنار دو بانک فوق وزارت دادگستری آمریکا اخیرا از اغاز تحقیقات قضایی علیه بانک بارکلیز انگلیس در زمینه فروش اوراق بهادار خبر داده است.

اظهارات پیشین مقامات قضایی آمریکا علیه دویچه بانک به کاهش شدید ارزش سهام این بانک در بازارهای مالی منجر شده بود و با توجه به اینکه خسارت وارده به این بانک با پرداخت جریمه 7 میلیارد دلاری بسیار کمتر از 14 میلیارد دلار مقامات قضایی آمریکا است سهام این بانک در بازارهای جهانی با اعلام توافق برای پرداخت این حجم جریمه افزایش یافت.

دفتر مرکزی دویچه بانک آلمان در فرانکفورت واقع شده و این بانک با حدود یکصد هزار کارمند در حدود 70 کشور جهان مشغول فعالیت است.

برچسب ها
پورسعید خلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • بازار امروز ۳۹۹
      • بازار امروز ۳۹۰
      • بازار امروز ۳۸۸
      • ۱۵
      • اعتبار امروز
      • شماره ۸ اعتبار امروز
      • شماره ۷ اعتبار امروز
      • شماره ۶ اعتبار امروز
      • شماره پنجم
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو