عصر بازار

یک دانشگاه تایلند به جای پول شهریه برنج دریافت می‌کند

عصر اعتبار- بلومبرگ اعلام کرد:یک دانشگاه خصوصی در تایلند اعلام کرد: این امکان وجود دارد که از این پس دانشجویان به جای پول شهریه به این دانشگاه برنج بدهند.

یک دانشگاه تایلند به جای پول شهریه برنج دریافت می‌کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، دانشگاه خصوصی رانگ‌سیت بانکوک اعلام کرد: از ترم آینده دانشجویان این دانشگاه می‌توانند شهریه خود را به جای پول به برنج پرداخت کنند.

این دانشگاه هدف از این اقدام را ایجاد امکان تحصیل برای دانشجویان خانواده‌های کشاورز اعلام کرده است.

در حال حاضر بازار تایلند از برنج اشباع شده و به دلیل تولید بیش از نیاز این محصول کشاورزی، کشاورزان با مشکل در زمینه فروش محصولات خود و تامین نقدینگی مواجه هستند.

این دانشگاه همچنین اعلام کرده است که برنج را به جای شهریه با قیمتی بیش از بازار داخل این کشور از کشاورزان دریافت می‌کند.

اقدام این دانشگاه بخشی از تلاش کلی در تایلند برای حل مشکل 16 میلیون نفر از جمعیت این کشور است که به تجارت برنج در این کشور وابسته هستند.

بنا به آمار وزارت کشاورزی آمریکا و همچنین دولت تایلند هم اکنون انبارهای دولتی تایلند 8 میلیون تن برنج ذخیره کردند که معادل یک پنجم کل برنجی است که به صورت سالانه در بازارهای جهانی داد و ستد می‌شوند.

علی‌رغم اینکه کشاورزی حدود 8 درصد اقتصاد تایلند را شامل می‌‌شود حدود 25 درصد کل جمعیت تایلند در این بخش از اقتصاد آن مشغول به کار هستند.

پیش‌بینی می‌شود طی فصل جاری تولید برنج در تایلند از میزان کنونی بالاتر رفته و مازاد عرضه برنج در بازار جهانی تشدید شود.

برچسب ها
پورسعید خلیلی