عصر بازار

شرط تامین اجتماعی برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

عصر اعتبار- معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی علت تجمع بازنشستگان تامین اجتماعی در مقابل مجلس را تصویب ماده ۱۳ برنامه ششم توسعه مبنی بر بازنشستگی پیش از موعد و همسان سازی حقوق بازنشستگان دانست و گفت: با همسان سازی حقوق موافق‌ایم اما باید بار مالی آن تامین شود.

شرط تامین اجتماعی برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، حسن زدا درباره علت تجمع امروز صبح جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی در مقابل مجلس شورای اسلامی  اظهار کرد: قرار بود امروز ماده 13 لایحه برنامه ششم توسعه در مجلس مطرح شود. بازنشستگان به مجلس رفته بودند تا از نتیجه آن کسب اطلاع کنند.

وی افزود:‌ این ماده صبح امروز در مجلس مطرح شد و به کمیسیون تلفیق برگشت که بازنشستگان باید صبر کنند نتیجه آن مشخص شود.

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه ماده 13 برنامه ششم چهار بند دارد که بندهایی از آن به بازنشستگان مربوط است عنوان کرد: بند «الف» به پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی، بند «ب» به پرداخت حقوق بر مبنای سال های 29 و 30 به بازنشستگان پیش از موعد و بند «ج» به همسان سازی حقوق بازنشستگان مربوط است که کلیت آن رای آورده و قرار شد برای بررسی جزئیات به کمیسیون تلفیق بازگردد؛ امروز  ایراداتی به این ماده وارد شد و باید اصلاح شود تا مجدد به صحن علنی برود.

زدا ادامه داد: با برخی موارد مخالف و با برخی دیگر اعم از همسان سازی حقوق بازنشستگان و موضوع بازنشستگی پیش از موعد موافق هستیم اما باید بار مالی آن تامین شود که دولت پیش بینی نکرده بود.

برچسب ها
پورسعید خلیلی