عصر بازار

نوسان قیمت ارز بهای گوشی تلفن همراه را۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش داده است

عصر اعتبار- بازرس اتحادیه صنف دستگاه های مخابراتی، ارتباطی، تلفن همراه و لوازم جانبی تهران از افزایش ۱۰ تا ۱۵درصدی قیمت انواع گوشی تلفن همراه در بازار تهران ناشی از نوسان های نرخ ارز خبر داد.

نوسان قیمت ارز بهای گوشی تلفن همراه را۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش داده است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا ادامه داد: نوسان های بازار ارز اثر مستقیم و لحظه ای بر روی بازار گوشی تلفن همراه دارد.
وی گفت: اکنون قیمت انواع گوشی تلفن همراه نسبت به یک ماه قبل از نوسان 10تا 15 درصدی برخوردار شده است و هر قدر نوسان بازار ارز تداوم داشته باشد، قیمت در بازار گوشی هم بی ثبات می شود.
دادخواه افزود: اکنون عرضه کنندگان گوشی تلفن همراه تا ساعتی که نرخ ارز برای همان روز مشخص می شود از عرضه گوشی خودداری می کنند تا مبادا قیمتی کمتر یا بیشتر داده باشند.
این فعال بازار تلفن همراه تهران ادامه داد: آرامش بازار ارز سبب خواهد شد قیمت ها در بازار تلفن همراه نیز منطقی شود و مردم راحت تر بتوانند خرید کنند.
به گزارش ایرنا، سیزدهم آذرماه امسال نیز غلامحسین کریمی خراسانی رییس اتحادیه صنف دستگاه های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی تهران از توقف معاملات در بازار گوشی های تلفن همراه به ایرنا خبر داده و گفته بود، نوسان بازار ارز موجب توقف خرید و فروش در این بازار شده است.
پیش از این رییس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی گفته بود، تولیدکنندگان داخلی کمتر از یک درصد سهم بازار را در اختیار دارند و این سهم با توجه به میزان خرید سالیانه مردم بسیار کم است. این امر نشان می‌دهد تولید تلفن همراه در کشور توجیه اقتصادی ندارد.
حدود 60 میلیون نفر در ایران از تلفن همراه استفاده می‌کنند و به طور میانگین هر چهار سال یکبار مردم گوشی‌های خود را تغییر می‌دهند و این یعنی سالیانه 15 میلیون نفر گوشی خود را به روز می‌کنند.
چنانچه قیمت هر دستگاه تلفن همراه پنج میلیون ریال در نظر گرفته شود، هر سال به طور متوسط 57 میلیارد ریال ( 5.7 میلیارد تومان ) (حدود 2.2 میلیون دلار) بابت تلفن همراه در کشور هزینه می‌شود.

برچسب ها
پورسعید خلیلی