عصر بازار

یک کارشناس:

رشد نرخ بهره بانکی امریکا حاکی از رونق اقتصادی است

عصر اعتبار- یک کارشناس امور بانکی گفت: حفظ ارزش یورو برابر دلار آمریکا و موازنه قیمتی این ارزهای عمده در صورت خروج اسپانیا، یونان، ایتالیا و پرتغال از رکود در سال ۲۰۱۷ میلادی پیش بینی می شود.

رشد نرخ بهره بانکی امریکا حاکی از رونق اقتصادی است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا درباره وضعیت برابری نرخ دلار و یورو در سال آینده میلادی (2017) افزود: در هفته های گذشته با افزایش نرخ بهره بانکی به میزان یک چهارم درصد از سوی فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا)، ارزش دلار در قیاس با سایر ارزها روندی رو به رشد یافت.
به گفته این کارشناس بانکی، چنین تصمیم هایی وقتی اتخاذ می شود که اقتصاد از حالت رکود خارج و وارد دوره رونق شده باشد و بر این اساس، افزایش های مشابهی برای سال آینده میلادی در نرخ های بهره در این کشور انتظار می رود.
وی تصریح کرد: این مساله سبب می شود آنانی که پول زیادی دارند (مانند اعراب و چینی ها) پولشان را به دلیل صرفه بیشتر در بانک های آمریکایی نگهداری کنند تا بانک های اروپایی؛ اما به نظر نمی رسد این مساله بتواند تاثیر آنچنانی در نرخ دلار داشته باشد.
حاتمی یزدی یادآوری کرد: اقتصاد اتحادیه اروپا در قیاس با آمریکا از وضعیت خوبی برخوردار نیست؛ برای نمونه اسپانیا هنوز بر اثر ضربه اقتصادی سال 2008 قد راست نکرده و در رکود باقی مانده است؛ به طوری که از بیکاری بالای 20 درصد رنج می برد.
وی ادامه داد: چنین شرایطی را در یونان شاهدیم که هرچند با کمک سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا نسبت به اصلاح ساختار اقتصادی خود اتمام حجت کرده، اما در عمل هنوز حرکت رو به جلویی نشان نداده است.
این مدیر پیشین بانکی یادآوری کرد ایتالیا و پرتغال دیگر کشورهای اروپایی با مشکلات اقتصادی مانند اسپانیا و یونان به شمار می روند که در صورت خروج این اقتصادها از حالت رکود، یورو ارزش خود را برابر دلار حفظ می کند.
حاتمی یزدی گفت: شواهد و نشانه ها نیز چنین شرایطی را برای این کشورها در سال آینده نوید می دهد.
وی تصریح کرد: بر این اساس، تغییر عمده ای در نرخ برابری دلار و یورو در سال 2017 پیش بینی نمی شود و این دو ارز اصلی و عمده در یک شرایط برابری تقریبی به سر خواهند برد.

** سیاست های رییس جمهوری آمریکا
حاتمی یزدی درباره تاثیر سخنان و اقدام های رییس جمهوری منتخب آمریکا بر ارزش دلار، گفت: هنوز سیاست های دونالد ترامپ مشخص نیست. وی زمان تبلیغات ریاست جمهوری حرف ها و سخنان ضد و نقیضی بر زبان آورد که به یقین بدون هماهنگی با حزب محافظه کار این کشور بیان شده است.
وی اضافه کرد: وقتی ترامپ، وزیر اقتصاد، رییس بانک مرکزی و سایر اعضای کابینه اش را تعیین کند و تغییر هزینه های نظامی این کشور مشخص شود، آنگاه انتظار می رود حرف هایی مخالف آنچه پیشتر از زبان وی شنیده بودیم، بشنویم؛ بر این اساس هنوز برای قضاوت درباره تاثیر سیاست های ترامپ بر ارزش پولی دلار و تغییر آن در قبال سایر ارزها زود است.

برچسب ها
پورسعید خلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • بازار امروز ۳۹۹
      • بازار امروز ۳۹۰
      • بازار امروز ۳۸۸
      • ۱۵
      • اعتبار امروز
      • شماره ۸ اعتبار امروز
      • شماره ۷ اعتبار امروز
      • شماره ۶ اعتبار امروز
      • شماره پنجم
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو