عصر بازار

معاون فرهنگی و امور جوانان استان ایلام خبر داد

پیگیری برای پرداخت وام ازدواج جوانان ایلامی

عصر اعتبار- معاون فرهنگی و امور جوانان استان ایلام با بیان اینکه تعدادی از جوانان استان در صف دریافت وام ازدواج هستند،گفت: در پی مکاتبات استاندار با مدیر عامل‌های هفت بانک کشور در حال پیگیری جهت تخصیص اعتبار لازم هستیم.

پیگیری برای پرداخت وام ازدواج جوانان ایلامی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمدرضا تردست  با بیان اینکه جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان استان ایلام به عنوان بالاترین مرجع تصمیم‌گیری برای جوانان استان معمولا با ریاست محمدرضا مروارید –استاندار ایلام- برگزار می‌شود، تصریح کرد: چهار جلسه در سال 95 برگزار شده است که موضوع آخرین جلسه‌ آن بررسی وضعیت پرداخت تسهیلات ازدواج جوانان و مهم‌ترین مصوبه این جلسه بحث پیگیری پرداخت وام ازدواج به جوانان در انتظار دریافت وام بوده است.

معاون فرهنگی و امور جوانان استان ایلام خاطرنشان کرد: ستاد  ساماندهی امور جوانان محوری برای ارتباط‌دهی و ایجاد هماهنگی بین بخش‌ها ودستگاه‌های اجرایی است و این ستاد می‌تواند نقش مهمی را در پیگیری‌های مطالبات جوانان،هماهنگی بین بخشی در بین دستگاههای متولی حوزه جوانان وجلوگیری از موازی کاریها داشته باشد.

تردست با بیان اینکه در سال جاری سه کارگاه توانمندسازی برای دبیران واعضای سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان استان ایلام برگزار کرده‌ایم،اظهارکرد: کارگاه‌های توانمندسازی سمن‌شناسی، اهداف و کارکردهای آن و جلب و جذب مشارکت‌های مالی را نیز برگزار کردیم و قصد داریم کارگاهی با موضوع طرح‌نویسی(پروپوزال نویسی) برای دبیران سمن‌های جوانان برپا کنیم تا با ارائه طرح و پروژه‌های کاربردی بتوانند حمایت‌های بیشتری از سازمان‌ها و نهادها دریافت کنند.

وی در ادامه گفت: سه دوره توانمندسازی برگزار شده در سال جاری به فراخور نیاز سمن‌ها بوده است و در حال تدوین برنامه‌ای برای دوره‌های توانمندسازی هستیم البته دوره‌های توانمندسازی کشوری با موضوعاتی همچون گردشگری،آسیب های اجتماعی و تاریخ ایران از سوی دفتر مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش وجوانان بصورت منسجم ومنظم برگزار می‌شود. استان ایلام نیز سال گذشته میزبان دوره توانمندسازی کشوری با موضوع تاریخ شفاهی بود.

معاون فرهنگی و امور جوانان استان ایلام  با اشاره به تهیه بانک اطلاعاتی از جوانان برتر استان ایلام اظهارکرد: سایر دستگاه‌ها معمولا برای بهره‌مندی از جوانان برتر و شایسته در حوزه‌های مختلف تحقیقاتی و مطالعاتی و...به این بانک مراجعه می‌کنند. همچنین براساس تفاهم‌ خوبی که با سازمان صداوسیمای استان داریم معمولا هر ساله از جوانان برتر استان مستندی تهیه ودر شبکه استانی پخش می‌شود.

وی از افزایش بودجه اختصاص یافته به حوزه وزارت ورزش و جوانان در سال 96 ابراز رضایت کرد و گفت: دولت به خوبی در سال 96 به دو حوزه بسیار مهم وکلیدی جوانان وورزش توجه  کرده است و امیدواریم که اتفاقات خوبی در حوزه جوانان بیفتد.

تردست در پایان درباره برگزاری جشنواره های «جوان برتر» اظهارکرد: این جشنواره عاملی جهت ایجاد انگیزه در بین جوانان وارائه الگوهای موفق است و برگزاری آن باعث می‌شود تا جوانان احساس کنند فعالیت‌هایشان رصد و به عنوان الگو در جامعه معرفی می شود. این جشنواره هرسال به منظور انتخاب جوانان برتر در حوزه‌های جوان کشاورز، جوان طلبه، جوان سرباز، جوان روستایی، جوان ورزشکار، جوان مبتکرو...برپا می‌شود.

برچسب ها
پورسعید خلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • بازار امروز ۳۹۹
      • بازار امروز ۳۹۰
      • بازار امروز ۳۸۸
      • ۱۵
      • اعتبار امروز
      • شماره ۸ اعتبار امروز
      • شماره ۷ اعتبار امروز
      • شماره ۶ اعتبار امروز
      • شماره پنجم
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو