عصر بازار

رییس بخش اقتصاد دانشگاه ژنو:

صنعت بیمه در ایران جای رشد زیاد دارد

عصر اعتبار- - رییس بخش اقتصاد دانشگاه ژنو می گوید، صنعت بیمه در ایران در حال توسعه است و جای رشد زیاد به ویژه در بخش بیمه عمر یا زندگی* و بیمه حوادث طبیعی دارد.

صنعت بیمه در ایران جای رشد زیاد دارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، هنری لوبژه گفت: آمارها نشان می دهد در ایران بیمه عمر از بیمه غیرعمر*** کمتر رشد کرده و بنابراین فضا برای رشد زیاد است.
وی افزود: همچنین در فضای پس از لغو تحریم های هسته ای ایران، ورود بیمه های اتکایی خارجی به صنعت بیمه، زمینه رشد و توسعه بیشتری فراهم خواهد کرد.

**لزوم استفاده از اوراق بهادار بیمه ای در توسعه صنعت بیمه
لوبژه که برای شرکت در یک همایش بیمه ای به تهران سفر کرده بود، ادامه داد: ایران همچنین به این نکته واقف است که کلید رشد صنعت بیمه در جهان امروز، انتقال ریسک به سرمایه گذاران از طریق انتشار اوراق بهادار بیمه توسط شرکت های بیمه است.
به گفته وی، بازار اوراق بهادار بیمه ای که پس از وقوع توفان های اندرو و نورتریج در آمریکا در سال 1992 طراحی و مورد استفاده قرار گرفتند، اکنون در جهان توسعه چشمگیری پیدا کرده است، به طوری که در سه ماهه نخست سال 2016 ظرفیت اوراق بهادار تسویه نشده بلایای طبیعی **** به بیش از 26 میلیارد دلار رسید.
لوبژه با اشاره به اینکه، ایران نیز به تازگی کار مطالعاتی استفاده از اوراق بهادار بیمه ای را آغاز کرده است، افزود: شرکت های بیمه می توانند با استفاده از این ابزار که امروز کارآمدی آن به اثبات رسیده است، ریسک را به سرمایه گذاران منتقل کرده و با کاهش نیاز به نگهداری سرمایه، قدرت و توانایی خود را در گسترش چتر بیمه ای افزایش دهند.
رییس بخش اقتصاد دانشگاه ژنو تصریح کرد: ایران نیز باید با تعریف ساز و کارهای مناسب، زمینه استفاده شرکت های بیمه از ابزار اوراق بهادار بیمه ای را که یک منبع مهم تامین مالی به شمار می روند، فراهم آورد و به رشد صنعت بیمه که لازمه توسعه اقتصادی است، کمک کند.
استاد اقتصاد و تامین مالی دانشگاه ژنو همچنین ابراز امیدواری کرد با افزایش سهم شرکت های بیمه خصوصی از بازار بیمه، صنعت بیمه در ایران در مسیر درست حرکت کند.
عبدالناصر همتی رییس کل بیمه مرکزی پیش از این گفته بود، ضریب نفوذ بیمه در سال 1394 از 2.1 درصد عبور کرد و در مقایسه با 23 سال پیش که ضریب نفوذ بیمه تنها 34 صدم درصد بود، یک رشد هفت برابری را تجربه کرد.
به گفته وی، صنعت بیمه ایران در هفت ماهه نخست امسال 17 میلیون فقره خسارت پرداخت کرده و سرانه حق بیمه در ایران در سال 2015 معادل 96 دلار بوده است.
ضریب نفوذ بیمه در جهان در سال 2015، با 3.8 درصد افزایش نسبت به سال پیش از آن به 6.23 درصد رسید. تراکم بیمه یا سرانه حق بیمه در جهان نیز در سال 2015 معادل 621 دلار و 20 سنت بود.
ضریب نفوذ بیمه به نسبت حق بیمه های دریافتی به تولید ناخالص داخلی اشاره می کند.
بیمه عمر شامل پوشش های بیمه ای بسیار زیادی از قبیل اتفاق ناگواری مثل حادثه و فوت، نقص عضو، از کار افتادگی و یا بیماری های خاص است.
بیمه‌های غیرعمر، سایر رشته‌های بیمه به جز بیمه‌های زندگی را شامل می شود. انواع اصلی رشته‌های بیمه غیر زندگی عبارتند از؛ بیمه های آتش‌ سوزی، باربری، حوادث، حوادث راننده، بدنه اتومبیل، شخص ثالث، درمان، کشتی، هواپیما، مسولیت های مدنی، اعتبار، نفت و انرژی.

برچسب ها
پورسعید خلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • بازار امروز ۳۹۹
      • بازار امروز ۳۹۰
      • بازار امروز ۳۸۸
      • ۱۵
      • اعتبار امروز
      • شماره ۸ اعتبار امروز
      • شماره ۷ اعتبار امروز
      • شماره ۶ اعتبار امروز
      • شماره پنجم
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو