عصر بازار

گشایش های برجام در حوزه بانکی

صدور یک میلیارد دلار حواله ارزی در بانک ملی

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک ملی ایران از صدور بیش از یک میلیارد دلار حواله ارزی توسط این بانک در هشت ماهه نخست امسال خبر داد.

صدور یک میلیارد دلار حواله ارزی در بانک ملی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از بانک ملی ایران، «محمدرضا حسین زاده» روز دوشنبه گفت: با فراهم شدن زمینه نقل و انتقالات پولی از طریق کانال‌های بانکی، بانک ملی ایران از ابتدای امسال تا پایان آبان بیش از 3100 فقره حواله ارزی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار به سایر کشورها ارسال کرده است.
به گفته وی، با توسعه فعالیت‌های حوزه بین‌الملل این بانک و برقراری روابط کارگزاری، ارائه خدمات ارز بازرگانی و صدور حواله ارزی بابت واردات کالا در این بانک رشد قابل ملاحظه ای را داشته است.
حسین زاده تاکید کرد: این میزان صدور حواله ارزی در هشت ماهه ابتدایی امسال، از نظر تعداد 2.7 برابر و از نظر ارزش 1.8 برابر نسبت به مدت مشابه پارسال رشد داشته است.
وی افزود: همچنین اعتبارات اسنادی گشایش شده نزد این بانک از نظر تعداد هشت برابر و از نظر مبلغ هفت برابر افزایش داشته است.
مدیرعامل بانک ملی ایران اظهار داشت: از دیگر اقدامات موثر حوزه بین الملل بانک ملی ایران، اعمال تمهیدات و اقدامات مستمر در تقویت حساب های این بانک نزد واحدهای خارج از کشور بخصوص در اروپا و آسیا بوده که زمینه ساز ارائه خدمات ارزی مساعدتر شده است.
به گفته حسین زاده، اکنون روابط کارگزاری و ارائه همه خدمات ارزی در کشورهای حوزه اروپا و روسیه، جمهوری آذربایجان، ترکیه، ژاپن، عراق، چین، افغانستان، عمان، هندوستان و کره جنوبی برقرار است.
مدیرعامل بانک ملی ایران اظهار داشت: همچنین با اقدامات انجام شده و ارایه خدمات به سایر فعالان اقتصادی برای انتقال وجوه به داخل کشور و استفاده از آن برای مصارف گوناگون، در این مدت مبالغ زیادی از طریق شعب بانک ملی ایران در خارج از کشور و سایر کارگزاران دریافت و به حساب‌های مربوطه واریز شده است.
وی گفت: بانک ملی ایران درخصوص سایر خدمات ارزی نیز در این مدت بیش از 250 هزار فقره خدمات فروش ارز سیاحتی و زیارتی ارایه کرده که 1.3 برابر مدت مشابه در سال گذشته بوده است.

برچسب ها
پورسعید خلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • بازار امروز ۳۹۹
      • بازار امروز ۳۹۰
      • بازار امروز ۳۸۸
      • ۱۵
      • اعتبار امروز
      • شماره ۸ اعتبار امروز
      • شماره ۷ اعتبار امروز
      • شماره ۶ اعتبار امروز
      • شماره پنجم
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو