عصر بازار

دبیر شورای عالی کانون صرافان:

آرامش بازار ارز پس‌از کاهش تقاضای احتیاطی و تسویه‌ای

عصر اعتبار- یک مقام مسئول با بیان اینکه افزایش نرخ دلار ناشی از ورود تقاضاهای احتیاطی بهخ بازار ارز است ، گفت: هنوز هیچ تقاضای سفته بازانه ای وراد بازار ارز نشده است.

آرامش بازار ارز پس‌از کاهش تقاضای احتیاطی و تسویه‌ای
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصاد آنلاین، امیر نجومی ، دبیر شورای عالی کانون صرافان با بیان اینکه هنوز هیچ تقاضای سفته بازانه ای وارد بازار ارز نشده است ، گفت: ماهیت سفته بازی در بورس با ماهیت سفته بازی در بازار ارز و پول متفاوت بوده و از اینرو انتظار برای حرکت نوسانگیران بازار سهخام به بازار ارز و یا حتی سکه بعید و غیر منطقی است.

وی با بیان اینکه افزایش نرخ ارز ناشی از ورود تقاضای احتیاطی به بازار ارز است ، عنوان کرد: هم اکنون برخی از مصرف کنندگان که نیامند ارز برای فواصل زمانی کوتاه مدت هستند اقدام به خرید های مختاطانه دلار در بازار کرده اند و این در حالی است که اسپیکولئتر یا واسطه گر هنوز وارد بازار نشده است.

عضو هیأت رئیسه کانون صرافان ایران با بیان اینکه در صورت عدم نیاز به مصرف واقعی هر گونه انگیزه سفته بازانه منجر به ضرر و زیان در بازار ارز خواهد شد ، افزود: هم اکنون با توجه به رفع تحریم ها بازار ارز داخلی در شرایطی قرار دارد که به وفور اسکناس و حواله ارزی در بازار آزاد وجود دارد و بانک مرکزی به عنوان کنترل کننده نهایی بازار ارز بر آن نظارت و بازیگردانی می کند.

نجومی در برابر این پرسش "فارس" که با توجه به تثبیت نرخ دلار در سطوح 4000 تومانی دورنمای قیمت این ارز تا شب عید در چه محدوده ای ارزیابی می شود؛ پاسخ داد: در واقع با توجه به بودجه بندی لایحه دولت با دلار 3300 تومانی نوسان کنونی نرخ دلار در بازار ارز در محدوده منطقی قرار داشته و نوسان های بیش از این منطقی نخواهد بود.

وی افزود: انتظار می رود با گذشت دوره زمانی تقاضاهای احتیاطی و تسویه ای بزودی نرخ دلار به وضعیت سابق خود باز گردد و بازار با عرضه های انبوه این ارز مواجه شود.

کارگزار سابق بورس تهران در زمینه دورنمای بازار سهام نیز گفت: چنانچه سرمایه گذار خارجی بطور واقعی و جدی وارد بازار سرمایه ایران شود بطور حتم دورنمای بورس امیدوار کننده خواهد بود

برچسب ها
پورسعید خلیلی