عصر بازار

حداقل حقوق بازنشستگان در سال ۹۶ اعلام شد

عصر اعتبار- مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به پیش بینی بودجه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی برای ترمیم حقوق بازنشستگان گفت: بر این اساس سال آینده کف حقوق بازنشستگان افزایش یافته و هیچ بازنشسته ای حقوق زیر یک میلیون تومان دریافت نخواهد کرد.

حداقل حقوق بازنشستگان در سال ۹۶ اعلام شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمود اسلامیان در حاشیه اولین همایش تخصصی امنیت غذا، سلامت و توسعه که در مجتمع فرهنگی تلاش در حال برگزاری است درباره میران افزایش حقوق بازنشستگان در سال آینده اظهار کرد: یکی از گلایه ها و ناراحتی های بازنشستگان تبعیض حقوقی آنهاست.


وی افزود: سال جاری 700 میلیارد تومان اضافه بر بودجه دریافت کردیم و توانستیم کف حقوق بازنشستگان را از 750 هزار تومان به 900 هزار تومان برسانیم و حقوق بازنشستگان از 12 تا 20 درصد به صورت پلکانی افزایش یافت.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه برای سال 96 نیز 1000 میلیارد تومان به این منظور در نظر گرفته شده است گفت: حدود 25 درصد کل بازنشستگان ما حداقلی بگیر هستند و با برنامه‌ریزی صورت گرفته کف حقوق آنها به یک میلیون و 50 هزارتومان خواهد رسید و می‌توان گفت سال آینده دیگر حقوق زیر یک میلیون تومان در جمعیت بازنشستگان کشوری نخواهیم داشت.

اسلامیان همچنین به واگذاری سهام بیمه ملت به بازنشستگان اشاره کرد و گفت: این طرح از ابتدای دی ماه آغاز ‌شده و تا کنون 25 هزار بازنشسته در طرح ثبت نام کرده اند و استقبال تا کنون خوب بوده است.

وی ادامه داد: هدف ما مشارکت بازنشستگان در پروژه‌های اقتصادی است و در اولین گام 12 درصد سهام بیمه ملت به 100 هزار بازنشسته واگذار می‌شود و مبلغ آن که حدود 750 هزار تومان است که از طریق وام قرض الحسنه از حقوقشان کسر خواهد شد.

به گزارش ایسنا، وی همچنین در این مراسم با بیان اینکه اقدام خوبی که در صندوق انجام شد تشکیل هولدینگ‌های تخصصی بود گفت: دوسال پیش چهار هولدینگ داشتیم و هولدینگ‌های دیگری به آن افزوده شد.

وی افزود: مبنای اقتصاد، رقابت است و این مردم هستند که از آن بهره مند می شوند. رقابت موجب شکوفایی، خلاقیت و بهره‌وری می‌شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه در برخی صنایع کشور به دلایلی فضای رقابتی وجود ندارد و در برخی موارد با دنیا فاصله می‌گیریم اما در نهایت باید به فضای رقابتی برگردیم ادامه داد: در حوزه غذایی این رقابت سنگین وجود دارد، هرچند سختی ها زیاد است ولی نتیجه این شده که با کیفیت بالا، تنوع و قیمت رقابتی در محصولات غذایی مواجهیم و این یک الگوی مناسب برای سایر صنایع است.

برچسب ها
پورسعید خلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • بازار امروز ۳۹۹
      • بازار امروز ۳۹۰
      • بازار امروز ۳۸۸
      • ۱۵
      • اعتبار امروز
      • شماره ۸ اعتبار امروز
      • شماره ۷ اعتبار امروز
      • شماره ۶ اعتبار امروز
      • شماره پنجم
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو