عصر بازار

بر اساس مصوبه مجلس؛

کارمندان در صورت تغییر صندوق بازنشستگی مابه التفاوت حق بیمه را خودشان باید پرداخت کنند

عصر اعتبار- نمایندگان مجلس شورای اسلامی با عدم پرداخت مابه التفاوت حق بیمه توسط کارکنان دستگاه های اجرایی پس از تغییر صندوق بازنشستگی خود، مخالفت کردند.

کارمندان در صورت تغییر صندوق بازنشستگی مابه التفاوت حق بیمه را خودشان باید پرداخت کنند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز دوشنبه و در ادامه بررسی لایحه برنامه ششم توسعه با 121 رای موافق، 41 رای مخالف، 8 رای ممتنع از مجموع 212 نماینده حاضر با ماده 39 را حذف کردند.
بر اساس ماده 39 که حذف شد، تمامی کارکنان دستگاه های اجرایی موضوع این قانون در طول خدمت می توانند یکبار نسبت به تغییر صندوق بازنشستگی خود اقدام نمایند. صندوق مبدا مکلف است کسورات بیمه ای فرد را به روز رسانی کرده و به صندوق مقصد منتقل کند.
تمامی سوابق بیمه پردازی فرد در صندوق جدید بدون پرداخت مابه‌ التفاوت از سوی بیمه ‌شده پذیرفته می‌شود.
نمایندگان مجلس همچنین با 146 رای موافق، 7 رای مخالف، 2 رای ممتنع از مجموع 206 نماینده حاضر با ارجاع ماده 38 به کمیسیون تلفیق برای بررسی بیشتر موافقت کردند.
براساس ماده 38 نمایندگان مصوب کردند که مجموع ناخالص پرداختی ماهانه به مدیران دستگاه های اجرایی موضوع این قانون، حداکثر رقمی معادل یک و نیم برابر حداکثر حقوق و مزایای مستمر قابل پرداخت به کارکنان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری در ماده(76) این قانون می باشد.
تبصره 1- دستگاه های موضوع این ماده می توانند با تأیید شورای حقوق و دستمزد به کارشناسان تخصصی خود تا سقف دو و نیم برابر حداکثر حقوق و مزایای مستمر قابل پرداخت به کارکنان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری در ماده(76) مذکور، پرداخت نمایند.
تبصره2- که هرگونه پرداخت دیگر علاوه بر حقوق و مزایای فوق به مقامات و مدیران در ازای وظایف محوله اعم از مستمر یا غیرمستمر تحت هر عنوان نظیر فوق العاده، کمک هزینه، کمک های نقدی و غیرنقدی از جمله سکه، هدایا، پاداش، وجوه رفاهی از هر منبع اعتباری از جمله اعتبارات خارج از شمول قانون محاسبات عمومی، درآمدهای اختصاصی، اعتبارات متفرقه،‌اعتبارات کمک های رفاهی، اعتبارات بودجه عمومی ومنابع عمومی و در اختیار و همچنین اعتبارات موضوع ماده(217) قانون مالیات های مستقیم، تبصره(1) ماده(39) قانون مالیات بر ارزش افزوده و اعتبارات مربوط به ردیف های کمک به اشخاص حقیقی و حقوقی ممنوع است.
دریافت وام، قرض الحسنه و تسهیلات توسط مدیران موضوع این قانون براساس مقررات مورد عمل درباره سایر مردم امکان پذیر است.
تبصره 3- علاوه بر پرداخت های فوق، پرداخت عیدی موضوع قانون نحوه پرداخت عیدی به کارکنان دولت مصوب 20/10/74 پرداختهای قانونی در زمان فوت، از کارافتادگی، بازنشستگی یا ازدواج طبق قوانین و مقررات مورد عمل درباره کارکنان تابع قانون مدیریت خدمات کشوری و اعطای نشان های دولتی بر طبق قوانین و مقررات مصوب، درباره مشمولین این قانون امکان پذیر می باشد.
تبصره 4- پرداخت هرگونه وجهی، خارج از ضوابط و میزان مقرر در این قانون جرم محسوب و مرتکب علاوه بر رد وجوه پرداختی به جزای نقدی معادل دو تا چهار برابر وجوه مزبور و حبس درجه پنج محکوم می‌گردد. محکومین به موجب این ماده مشمول تعلیق،‌تعویق، آزادی مشروط و تخفیف مجازات نمی‌شوند. مرتکبین علاوه بر مجازات مقرر در این ماده حسب مورد براساس قوانین و مقررات مربوطه به مجازات اداری،‌انضباطی و انتظامی متناسب محکوم می شوند.
تبصره 5- دولت مکلف است ظرف چهارماه نسبت به راه اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایا و پرداخت های مشمولین این ماده اقدام نموده و امکان تجمیع کلیه پرداخت ها به مدیران دستگاه های مشمول این ماده را فراهم نماید به نحوی که میزان ناخالص پرداختی به هریک از مدیران مذکور مشخص بوده و امکان دسترسی به آن برای نهادهای نظارتی فراهم شود.
تبصره 6- دیوان محاسبات کشور و سازمان بازرسی کل کشور حسب وظایف قانون خود مکلفند ظرف سه ماه از زمان تصویب این قانون، کلیه پرداخت های غیرعادلانه که بیش از مبنای اعلام شده در قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده (84) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) مصوب اسفند 93 بوده است را به دستگاه قضائی اعلام و برای استرداد مبالغ مذکور اقدام نمایند.

برچسب ها
پورسعید خلیلی