عصر بازار

کارشناس حوزه فناوری اطلاعات در گفتگو با پایگاه خبری«عصر اعتبار» مطرح کرد:

نقش تاثیرگذار فناوری اطلاعات در نظام تامین مالی و ایجاد فضای امن در صنعت بیمه

عصر اعتبار- کارشناس حوزه فناوری اطلاعات با بیان اینکه صدور بیمه نامه های الکترونیکی می تواند هم در کاهش هزینه ها و هم دسترسی به اطلاعات را برای بیمه مرکزی و سایر نهادها و دستگاه های مربوطه سهل و آسان کند، گفت: حوزه فناوری اطلاعات می تواند نقش بسزایی در نظام تامین مالی و ایجاد فضای امن در سایر حوزه های اقتصادی از جمله فضای کسب و کار و سرمایه گذاری ایفا کند.

نقش تاثیرگذار فناوری اطلاعات در نظام تامین مالی و ایجاد فضای امن در صنعت بیمه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، محمود رضا بخشی به تکلیف برنامه ششم توسعه درصنعت بیمه اشاره کرد و با بیان اینکه صنعت بیمه به عنوان یکی از نهادهای تامین مالی نقش مهمی را می تواند در این زمینه کشور ایفا کند، گفت: مجلس در برنامه ششم توسعه بیمه مرکزی ایران را موظف کرده است  که به منظور افزایش نقش صنعت بیمه در نظام تامین مالی و ایجاد فضای امن در سایر حوزه های اقتصادی از جمله فضای کسب و کار و سرمایه گذاری، طی سال های برنامه اقدامات لازم را انجام دهد که حوزه فناوری اطلاعات می تواند نقش بسزایی را در این زمینه ایفا کند.
    کارشناس حوزه فناوری اطلاعات در ادامه افزود: سرعت بخشیدن به ایجاد نظام های تامین مالی و کاهش هزینه هایی است که بعضا در بسیاری از رشته های بیمه ای بر این صنعت تحمیل می شود، حوزه فناوری اطلاعات می تواند در این بخش حوزه نقش تاثیرگذاری داشته باشد.
    بخشی ادامه داد: به طور مثال می توان  به  بیمه نامه شخص ثالث اشاره کرد که بخشی از این هزینه ها به زیر ساخت ها و دیگری به تعهداتی است که در ارتباط با این رشته بیمه گذارباید انجام دهد. باید توجه داشت در بخش تعهدات هزینه ها قابل کاهش نیست اما در زیرساخت ها حوزه فناوری اطلاعات می تواند به خدمت گرفته شده و بخش قابل توجهی از هزینه های سنگین را کاهش دهد.
    وی اظهارداشت: در حال حاضر شرکت های بیمه ای برای صدور بیمه نامه ها هزینه های بسیاری برای کاغذ پرداخت می کنند و شرکت ها باید راهکاری را در پیش گیرند تا کمترین هزینه را پرداخت و  تا جعلی بود بیمه نامه ها را نیز مشخص کنند و به طور یقین اگر زیرساخت بیمه نامه ها به صورت الکترونیکی باشد دیگر نیاز به این هزینه ها نیست.
    بخشی تصریح کرد:صدور بیمه نامه های الکترونیکی می تواند هم در کاهش هزینه ها و هم دسترسی به اطلاعات را برای بیمه مرکزی و سایر نهادها و دستگاه های مربوطه سهل و آسان کند.
    کارشناس حوزه فناوری اطلاعات تاکید کرد:صنعت  بیمه با متولی گری بیمه مرکزی  آنگونه که باید از زیر ساخت های فناوری اطلاعات نتوانسته استفاده کند. چرا که بحث بیمه الکترونیکی فقط به بیمه مرکزی ختم نمی شود بلکه سایر دستگاه ها و نهاد ها از جمله خودورسازان ، نیروی انتظامی و غیره باید با بیمه مرکزی همراه شوند تا  کار مشترک اجتماعی صورت گیرد؛ تا یکبار برای همیشه معضل تقلبی بودن، تمدید و ارزش های افزوده هایی که می تواند اتفاق بیفتد شکل گیرد و از همه مهمتر می تواند کاربرد چند منظوره برای  بسیاری از موضوعات دیگر داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو