عصر بازار

پیمان پولی ۳ جانبه بین تایلند، اندونزی و مالزی امضا شد

عصر اعتبار- بانک­‌های مرکزی سه کشور تایلند، اندونزی و مالزی توافق کردند که از پول ملی خود برای تجارت و سرمایه گذاری در میان این سه کشور، استفاده کنند.

پیمان پولی ۳ جانبه بین تایلند، اندونزی و مالزی امضا شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، بانک­‌های مرکزی سه کشور تایلند، اندونزی و مالزی در روز جمعه توافق کردند که از پول ملی خود برای تجارت و سرمایه گذاری در میان این سه کشور، استفاده کنند. این، آخرین حرکت اقتصادهای در حال ظهور، برای کاهش اثرپذیری از بازارهای جهانی ناپایدار است.
بانک­‎های مرکزی تایلند و مالزی هر کدام توافقنامه‎­ای با بانک مرکزی اندونزی برای انجام تجارت دو جانبه و سرمایه گذاری مستقیم به واسطه ارزهای محلی خود امضا کردند.
مطابق بیانیه سه بانک مرکزی، این توافق، فضای تجارت این کشورها را از طریق کاهش هزینه های مبادله و افزایش بهره­‌وری تجارت و سرمایه گذاری، بهبود می‎­بخشد. در شرایط ناپایدار فعلی بازار مالی جهانی، این پیمان پولی سه جانبه، گزینه های بیشتری در انتخاب ارز برای انجام تجارت بین کشورها ارائه خواهد داد.
این بانک‎ها گفتند که این توافقنامه راه را برای استفاده گسترده تر از ارزهای محلی و توسعه بازارهای منطق‌ه­ای ارز و پول و ادغام گسترده تر اقتصادی و مالی در جامعه اقتصادی آسه آن هموار خواهد کرد.
پیمان های پولی، توافقات ارزی بین کشورهای مختلف است که به شکل دو جانبه و سه جانبه در دنیا انجام می­‌گیرد. با وجود این توافقات، اقتصاد کشورها، دربرابر تکانه های بین المللی و جهانی مقاوم می­‌گردد. استفاده از ارزهای ملی باعث می­شود که کشورهای غربی نتوانند از ارزهای خود در جهت فشار بر آنان استفاده کنند.
به دلیل استفاده ایران از ارزهای دلار و یورو، اتحادیه اروپا و آمریکا، با تحریم ایران، ضربه سختی را بر کشور ما وارد کردند. این در شرایطی است که ما می­توانیم، به جای استفاده از نظام مالی غربی، از نظامات مالی دو و چندجانبه استفاده  کنیم و دست آمریکا و اروپا را از تحریم ایران، کوتاه کنیم.
با وجود فشارهای فراوانی که تحریم های بانکی بر ایران وارد می­کنند، متاسفانه بانک مرکزی تا کنون اقدام اجرایی و عملیاتی خاصی در راستای پیمان­‎های پولی انجام نداده است.

برچسب ها
پورسعید خلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • بازار امروز ۳۹۹
      • بازار امروز ۳۹۰
      • بازار امروز ۳۸۸
      • ۱۵
      • اعتبار امروز
      • شماره ۸ اعتبار امروز
      • شماره ۷ اعتبار امروز
      • شماره ۶ اعتبار امروز
      • شماره پنجم
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو