عصر بازار

بابانوئل میلیونی در بازار سال نو میلادی

عصر اعتبار- گران‌ترین جنس موجود در بازار برای کریسمس، درخت کاج است که نمونه تایلندی‌ آن عمر بیشتری دارد و قابل شست‌وشو است؛ به همین خاطر گرانتر از نوع چینی عرضه می شود.

بابانوئل میلیونی در بازار سال نو میلادی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، بابانوئل و درختان تزئین شده رنگ و بوی خاصی به خیابان میرزای شیرازی تهران داده است. اغلب لباس فروشی‌ها به بهانه این روزها روی ویترین مغازه خود برگه تخفیف چسبانده‌اند. در پیاده‌رو دو طرف خیابان دو ردیف از کاج‌های کوچک و بزرگ آغاز روزهای نو دیده می شود. دختر و پسری با کلاه قرمز که منگوله سفیدی به آن وصل است با لبخند رد می شوند. مردی حدودا 40 ساله همینطور که با لبخند به دختر و پسر زل زده سعی دارد دست خود را با  لیوان قهوه داغی که در دست دارد گرم کند، ریسه‌هایی که جلوی مغازه ها جاخوش کرده اند مثل ستاره‌های چشمک زن خاموش و روشن می شوند.

کمی جلوتر از ردیف کاج های به برف نشسته، بابانوئل عروسک به دست با کودکان بازی می کند و مردم در رفت و آمد یا در حال ثبت لحظات زیبای این خیابان قدیمی هستند. عکس هایی از سال نو میلادی؛ اما در کنار همه این زیبایی‌ها، قیمت‌ها  کمی دهن کجی می کند. هر ساله قیمت درخت کاج و لوازم تزیینی آن، گوی‌های برفی، عروسک‌های بابانوئل، لباس‌های مربوط به جشن سال نو، ابزارآلات موسیقی و ریسه‌های تزیینی برای درخت کریسمس روند صعودی دارد.

به گفته برخی فروشندگان، این لوازم از تایلند و چین وارد می شوند و نمونه چینی آن ارزان‌تر است. گران‌ترین جنس موجود در بازار برای کریسمس درخت کاج است که نمونه تایلندی‌ آن عمر بیشتری دارد و قابل شست‌وشو است؛ به همین خاطر گرانتر از نوع چینی عرضه می شود.

در روزهای اول قیمت درخت‌ها گران‌است؛ اما با نزدیک شدن شب عید به تدریج قیمت‌ها کاهش پیدا می کند، در بازار کاج طبیعی هم موجود است؛ اما به گفته فروشندگان در چند سال اخیر تقاضا برای خرید درخت‌های مصنوعی بیشتر شده است؛ کاج هایی که با نرخ 100 هزار تومان تا 4 میلیون تومان در بازار عرضه می شود

وسایل مورد نیاز برای تزئین درخت هم قیمت‌های مختلفی دارد. ریسه‌های برف‌ مانند طنابی در بسته‌های 15 متری به قیمت 45 هزار تومان به فروش می‌رسند؛ اما قیمت ریسه های ساده از 28 هزار تومان تا 70 هزار تومان متغیر است.

برای خرید یک بسته 9 تایی گوی‌هایی که به درخت آویزان می شود باید از 30 هزار تومان تا 60 هزار تومان پرداخت کنید؛ همچنین قیمت جوراب برای قرار گرفتن کادو از 15 هزار تومان تا 35 هزار تومان است.دانه های برفی هم که به صورت  تکی در سایزهای گوناگون در بازار موجود است از 4 هزار تومان تا 6 هزار تومان قیمت دارند.بلورهای برفی موزیکال از 20 هزارتومان تا 70 هزار تومان است.

یک وسیله تزیینی باید در نوک درخت کریسمس نصب شود. معمولا برای این کار از یک ستاره بزرگ استفاده می‌شود. این ستاره‌ها هم بسته به اندازه‌ از 50 تا 80 هزارتومان قیمت دارند؛ اما ستاره های کوچکی نیز در بازار موجود است که قیمت آن 15 هزار تومان است. شمع‌های مریم مقدس نیز از 40 هزار تومان تا 70 هزارتومان قیمت دارد.

پشت در خانه‌ها به مناسبت کریسمس حلقه گلی آویزان می‌شود. این حلقه‌ها با توجه به سایز از 40 هزار تومان تا 80 هزار تومان  قیمت دارند.زنگوله های بزرگی که در پشت در خانه نصب می‌شوند با قیمت 60 تا 80 هزارتومان به فروش می‌رسند.زنگوله های چینی در سایز متوسط به قیمت 30 هزار تومان است.

همچنین لیوان‌های بزرگ با طرح‌های فانتزی کریسمس از 30 هزار تومان تا 50 هزار تومان قیمت دارند و قیمت سرویس‌های بشقاب و زیردستی از 80 هزار تومان تا دویست هزار تومان است.کلاه های قرمزی  که در دوسایز بچگانه و بزرگسال است به قیمت های 20 هزار تومان و 35 هزار تومان به فروش می رسد.

عروسک‌های 50 سانتی متری بابانوئل و آدم‌برفی از  80 هزارتومان تا 200 هزار تومان و  متوسط قیمت عروسک دو متری بابانوئل  3 میلیون تومان است.

برچسب ها
پورسعید خلیلی