عصر بازار

بانک‌ها مشکلی در استفاده از عابربانک ارزی ندارند

عصر اعتبار- رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی گفت: با توجه به بخشنامه بانک مرکزی برای خرید و فروش ارز با نرخ آزاد، بانک‌ها مشکلی برای استفاده از عابربانک ارزی ندارند.

بانک‌ها مشکلی در استفاده از عابربانک ارزی ندارند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، علی دیواندری امروز  در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بانکداری الکترونیک ایران از لحاظ امنیتی، دارای استاندارد بالایی است، تأکید کرد: امنیت بانکداری الکترونیک در ایران قابل قبول بوده و امنیت ایران در ارائه خدمات بانکی الکترونیک نسبت به دنیا بالاست.

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی درباره بند مربوط به بانکداری الکترونیک در لایحه اصلاح نظام بانکی گفت: در بحث اصلاح نظام بانکی از ابعاد مختلف این موضوع در دستور کار بانک مرکزی و نظام بانکی کشور است و پژوهشکده پولی و بانکی نیز در این زمینه فعالیت‌های مختلفی را انجام داده است.

وی موضوع افزایش سرمایه بانک‌ها برای ایمن‌تر شدن نظام بانکی را یکی از موضوعات اصلاح نظام بانکی عنوان کرد و گفت: افزایش امنیت اطلاعات و ارتباطات بانکی و Core Banking و مسائل مختلف در دست بررسی است.

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی اظهارداشت: در زمینه توسعه ابزارهای استاندارد برای Core Banking اقداماتی را با شرکت خدمات انفورماتیک آغاز کرده‌ایم که فاز اول آن نهایی شده و در حال ورود به فازهای دوم و سوم آن هستیم.

وی درباره امنیت بانکداری الکترونیک گفت: ایران در زمینه بانکداری الکترونیک بسیار پیشرفت کرده و برخی از خدمات بانکی مانند ساتنا یا پایا در بسیاری از کشورها حتی کشورهای اروپایی ارائه نمی‌شود.

دبیر ششمین همایش بانکداری الکترونیک، پیشرفت بانکداری الکترونیک در ایران را محصول نگاه بانک مرکزی به‌عنوان نهاد قانونگذار و ناظر دانست و افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان خوب و جوانان خلاق فراوانی در کشور داریم که توانسته‌اند این اقدامات را انجام دهند.

دیواندری خاطرنشان کرد: با کمک بانکداری الکترونیک، از گسترش فیزیکی شعب بانکی جلوگیری شده و نظام بانکی در حال کار به‌روی کیفیت خدمات و نوآوری در زمینه این خدمات است.

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی درباره توسعه خودپردازهای ارزی گفت: با توجه به بخشنامه بانک مرکزی برای خرید و فروش ارز با نرخ آزاد، بانک‌ها مشکلی برای استفاده از عابربانک ارزی ندارند.

دیواندری با بیان اینکه می‌توان در مکان‌های پرتردد گردشگران خارجی مانند هتل‌ها و فرودگاه‌ها از عابربانک‌های ارزی استفاده کرد، افزود: وجود این عابربانک‌ها باعث می‌شود تا گردشگران خارجی یا اتباع کشور که از خارج به ایران بازمی‌گردند، مشکلی برای تبدیل ارز نداشته باشند.

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی همچنین از برگزاری ششمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت در روزهای 13 و 14 دی‌ در تهران خبر داد و گفت: ابعاد سیاستی و نهادی؛ نقش و جایگاه شبکه بانکی؛ زیرساخت‌های فناوری اطلاعات؛ الزامات بین‌المللی و مدل‌های نوظهور از محورهای ششمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت است.

برچسب ها
پورسعید خلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • بازار امروز ۳۹۹
      • بازار امروز ۳۹۰
      • بازار امروز ۳۸۸
      • ۱۵
      • اعتبار امروز
      • شماره ۸ اعتبار امروز
      • شماره ۷ اعتبار امروز
      • شماره ۶ اعتبار امروز
      • شماره پنجم
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو