عصر بازار

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی:

۷۰درصد زائران اربعین ۹۵ بیمه بودند

عصر اعتبار- دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) از آغاز برنامه‌ریزی برای اربعین سال ۹۶ خبر داد و گفت: نخستین جلسه با محوریت تدوین سیاستها و برنامه‌ها با حضور سفیر عراق برگزار شد.

۷۰درصد زائران اربعین ۹۵ بیمه بودند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، مجید آقابابایی روز چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی دبیرخانه ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) با اصحاب رسانه اظهار کرد: نخستین جلسه ستاد مرکزی اربعین حسینی سال 96 روز گذشته با محوریت تدوین سیاستها و برنامه‌ها برای زائران با حضور سفیر عراق در ایران برگزار شد.

وی ادامه داد: یک شورای راهبردی به‌عنوان اتاق فکر اربعین در ستاد مرکزی اربعین حسینی تشکیل شده تا کار ساماندهی زائران را برای سال آینده انجام دهد و در این رابطه نیز تمامی نقاط ضعف و قوت بررسی می‌شود.

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی با ابراز "امسال شاهد استقبال بسیار مناسب زائران ایرانی در مراسم اربعین بودیم"، خاطرنشان کرد: امسال حدود دو میلیون و 400 هزار نفر زائر ایرانی و اتباع خارجی مقیم ایران در مراسم اربعین شرکت کردند که نشاندهنده افزایش 25 درصدی تعداد زوار نسبت به سال گذشته است.

آقابابایی درباره نحوه خدمات رسانی نیز عنوان کرد: خدمات انجام شده برای مراسم اربعین سال 95 نسبت به سال گذشته حدود سه برابر افزایش داشت و شاهد گسترش زیرساختها هم بودیم.

وی ادامه داد: امسال بیش از 888 موکب از سوی مردم ایران راه‌اندازی شد و در بحث حمل و نقل نیز حدود 31 هزار خودرو پیش‌بینی کردیم که عملکرد مناسبی داشتند.

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی درباره بیمه زائران اربعین حسینی اظهار کرد: وقتی انفجارات سامرا و حله اتفاق افتاد، دیدیم بیمه یکی از نیازهای جدی محسوب می‌شود؛ بنابراین در سال آینده توجه بیشتری به این موضوع خواهیم داشت.

آقابابایی به انفجارهای تروریستی سامرا و حله اشاره کرد و گفت: در انفجار سامرا هشت زائر ایرانی و در انفجار حله 61 زائر ایرانی شهید شدند که 6 جسد مربوط به حادثه حله هنوز شناسایی نشده است.

وی ادامه داد: حدود 70 درصد زائران امسال مراسم اربعین حسینی بیمه بودند و 30 درصد آنها نیز بیمه نبودند که این مهم در سال آینده بیشتر لحاظ خواهد شد.

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی عنوان کرد: در برگزاری مراسم اربعین سال 94 نزدیک به 159 نقطه ضعف شناسایی شد که رفع این نقاط ضعف در سال 95 مدنظر واقع شد و 75 درصد آنها را برطرف کردیم.

آقابابایی تأکید کرد: نقاط ضعف، قوت، تهدید و فرصت راهپیمایی اربعین حسینی امسال شناسایی می‌شود و برنامه‌ریزیهای لازم مبنی بر رفع اشکالات برای سال آینده از هم‌اکنون انجام می‌‌پذیرد.

برچسب ها
پورسعید خلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • بازار امروز ۳۹۹
      • بازار امروز ۳۹۰
      • بازار امروز ۳۸۸
      • ۱۵
      • اعتبار امروز
      • شماره ۸ اعتبار امروز
      • شماره ۷ اعتبار امروز
      • شماره ۶ اعتبار امروز
      • شماره پنجم
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو