عصر بازار

مهلت سه ماهه دولت به کارفرمایان بدهکار تامین اجتماعی

عصر اعتبار- هیات دولت مصوب کرد کارفرمایانی که تا سه ماه آینده بدهی خود را به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کنند، مشمول بخشودگی جرایم متعلقه می‌شوند.

مهلت سه ماهه دولت به کارفرمایان بدهکار تامین اجتماعی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، در این جلسه که روز چهارشنبه به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی برگزار شد، کارفرمایان واحدهای مشمول این مصوبه، در صورتی که کل جرایم متعلقه آنها مربوط به قبل از تصویب آیین‌نامه مربوطه باشد، چنانچه حداکثر تا سه ماه از تاریخ تصویب، در مورد پرداخت و یا تقسیط اصل بدهی قطعی شده براساس مدارک و مستندات ابرازی با سازمان توافق کنند، از بخشودگی جرایم متعلقه موضوع این آیین‌نامه برخوردار خواهند شد.
همچنین درخصوص جرایم حق بیمه مربوط به قبل از تصویب آیین‌نامه مذکور، مدت بررسی صورت مزد و حقوق بیمه شدگان و پرداخت حق بیمه متعلقه 4 ماه از 18 ماه خواهد بود.
این پیشنهاد از طرف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهت حفظ و نگهداشت نیروی کار موجود در کارگاه‌های مشمول قانون تأمین اجتماعی و بهره‌مندی تعداد بیشتری از کارفرمایان واحدهای فعال تولیدی، صنعتی و معدنی از مزایای بخشودگی ارایه و به تصویب هیات وزیران رسید.

**بررسی گزارش دستاوردها و مشکلات طرح تحول سلامت
در ادامه این جلسه، هیات دولت به بررسی گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره دستاوردها، چالش‌ها و راهکارهای طرح تحول نظام سلامت پس از گذشت 31 ماه از اجرای آن پرداخت. این طرح با حمایت همه جانبه دولت شکل گرفت.
از اصلی‌ترین این محورها حفاظت مالی مردم در مقابل بهره مندی از خدمات سلامت بود که از دستاورد ملی آن می‌توان به حمایت از 21 میلیون نفر بیمار بستری، افزایش پوشش بیمه، رایگان شدن زایمان طبیعی برای یک میلیون و 300 هزار نفر و از همه مهم‌تر دستیابی به بیشترین کاهش پرداخت از جیب مردم از 53 درصد به 40 درصد در جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد.
بر پایه این گزارش، در حوزه دسترسی به خدمات سلامت، می توان به دستاوردهایی مانند افزایش سه برابری پزشکان در مناطق محروم، توسعه و بازطراحی شبکه مراقبت‌های اولیه سلامت در سراسر کشور، ساخت دو هزار خانه بهداشت جدید، گسترش شبکه به حاشیه شهر و شهرهای بزرگ با ارتقای بسته خدمتی اشاره کرد.
راه‌اندازی بیش از 4 هزار پایگاه سلامت، دو هزار مرکز جامع خدمات سلامت و بیش از 12 هزار تخت بیمارستانی جدید، نوسازی 600بیمارستان موجود، افزایش چشمگیر تخت‌های ویژه، بلوک‌های زایمان، کلینیک‌های تخصصی و فوق تخصصی و توسعه خدمات اورژانس بیمارستان، پیش بیمارستانی و اورژانس هوایی ، از دیگر دستاوردهای ارزشمند دولت در این حوزه عنوان شد.
افزایش رضایتمندی مردم نیز به رضایتمندی بیش از 80 درصدی مردم از طرح تحول نظام سلامت براساس گزارش سازمان‌ها و نهادهای خارج از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از جمله نتایج حاصل از این طرح بوده است.
در ادامه، مشکلات و چالش‌های پیش روی طرح تحول نظام سلامت مورد بررسی هیات وزیران قرار گرفت.
هیات دولت ضمن تشکر از اقدامات انجام شده مقرر نمود در جلسه آتی، راه کارهای مقابله با مشکلات طرح تحول نظام سلامت مورد بررسی قرار گیرد.

**تصویب موادی از لایحه دائمی کردن مالیات بر ارزش افزوده
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، اعضای دولت همچنین در ادامه جلسه خود، مواد دیگری از لایحه اصلاح و دائمی کردن قانون مالیات بر ارزش افزوده را بررسی و به تصویب رساندند.

برچسب ها
پورسعید خلیلی