عصر بازار

ثروتمندان جهان در سال ۲۰۱۶، ۲۳۷ میلیارد دلار سود کردند

عصر اعتبار- در سالی که رای دهندگان پوپولیست توازن قدرت را در اروپا و آمریکا بر هم زدند، ثروتمندترین افراد جهان ۲۳۷ میلیارد دلار ثروتمندتر شدند.

ثروتمندان جهان در سال ۲۰۱۶، ۲۳۷ میلیارد دلار سود کردند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به  نقل از تسنیم، بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، سال 2016 که با آمارهای اقتصادی ناامید کننده از سوی چین آغاز شد، با رای مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا به میانه رسید و با پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات آمریکا خاتمه یافت، شاهد افزایش قابل توجه ثروت ثروتمندان جهان بود.

بیشترین افزایش ثروت متعلق به وارن بافت بود که پس از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات آمریکا از طریق شرکت سرمایه گذاری اش یعنی برکشایر هاتاوی 11.8 میلیارد دلار به دارایی خود افزود. این سرمایه گذار آمریکایی 2 روز پس از انتخاب ترامپ بار دیگر جایگاه خود به عنوان دومین فرد ثروتمند جهان را بازیافت. دارایی بافت در مجموع با 19 درصد رشد به 74.1 میلیارد دلار رسید.
بیشترین افزایش دارایی های فردی متعلق به آمریکایی ها بود که 4 نفر از 5 ثروتمندی که بیشترین سود را در سال 2016 کرده اند آمریکایی بوده اند.
ثروتمندترین افراد آمریکا تا حد زیادی مخالف پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا بودند، از جمله اینکه دالاس ماوریکس، مالک مارک کوبان، در ماه می به رسانه ها گفته بود در صورت پیروزی ترامپ شاخص های بورس تا 20 درصد سقوط خواهند کرد.
میلیاردرهای آمریکایی از جمله بافت از حامیان سرسخت هیلاری کلینتون بودند. اما پیروزی ترامپ موجب شده تا 77 میلیارد دلار به حجم دارایی آنها اضافه شود.
برنارد آنولت، فرانسوی که تنها غیر آمریکایی جزو 5 فرد ثروتمند جهان است که بیشترین سود را در سال 2016 کرده اند، 7.1 میلیارد دلار به دارایی خود افزوده و آن را به 38.9 میلیارد دلار رسانده است.
بیل گیتس در کل سال 2016 همچنان ثروتمندترین فرد جهان باقی مانده است. آمانسیو اورتگا، ثروتمندترین فرد اروپا و مالک شرکت زارا در بخش عمده ای از ماه های سال 2016 در رده دوم بود تا اینکه بافت در ماه نوامبر جای او را گرفت. اورتگا در سال 2016 با 1.7 میلیارد دلار ضرر به رده سوم سقوط کرده است. حجم دارایی وی هم اکنون 7.1 میلیارد دلار است.

برچسب ها
پورسعید خلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • بازار امروز ۳۹۹
      • بازار امروز ۳۹۰
      • بازار امروز ۳۸۸
      • ۱۵
      • اعتبار امروز
      • شماره ۸ اعتبار امروز
      • شماره ۷ اعتبار امروز
      • شماره ۶ اعتبار امروز
      • شماره پنجم
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو