عصر بازار

۲۱ حقیقت از زندگی ثروتمندترین زن کارآفرین آمریکا

عصر اعتبار- خانم الیزابت هولمز که جوانترین و ثروتمندترین زن کارآفرین آمریکا است با انقلابی که در کسب و کار خود با راه اندازی شرکت آزمایش خون ترانوس به پا کرد در صدر فهرست ۱۰۰ نفره بیزینس اینسایدر که برترین های سیلیکون ولی را معرفی میکند قرار گرفت. در این نوشتار ۲۱ حقیقت از زندگی ثروتمندترین زن کارآفرین آمریکا را با هم می خوانیم.

۲۱ حقیقت از زندگی ثروتمندترین زن کارآفرین آمریکا
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به  نقل از بازده، در ادامه 21 حقیقت از زندگی ثروتمندترین زن کارآفرین آمریکا آمده است:

1- هولمز با ارزشی حدود 4.7 میلیارد دلار در سال 2015 و با در دست داشتن رتبه‌ی صد و دهم فهرست 400 نفری فوربز از ثروتمندترین‌های امریکا، رتبه‌ی نخست ثروتمندترین زن خودساخته‌ی این کشور را به خود اختصاص داده است.

2- او در سال 1984 به دنیا آمده است. با در نظر گرفتن دستاورد‌های شگرف وی تا همین‌جا هم، سن وی مایه‌ی تعجب بسیاری می‌شود.

3- هولمز وقتی تنها 9 سال داشته در نامه‌ای خطاب به پدرش نوشته است: «چیزی که واقعاً از زندگی‌ام می‌خواهم این است که چیز جدیدی کشف کنم، چیزی که کسی فکر امکان‌پذیر بودنش را هم نکرده باشد».

4- او وقتی هنوز دبیرستانی بود سه دوره‌ی دانشگاهی زبان ماندارین (رایج‌ترین زبان در چین) را با موفقیت گذراند و به فروش کامپایلر‌های ++C به دانشگاه‌های چین می‌پرداخت.

5- وی برای تحصیل در رشته‌ی مهندسی شیمی به دانشگاه استنفورد رفت و در همان دوران نخستین اختراع خود را به ثبت رساند. هولمز هنوز به سال دوم دانشگاه نرسیده بود که استنفورد را ترک کرد.

6- الیزابت هولمز برای گذراندن تابستانی در آزمایشگاه‌های ژنوم سنگاپور و مشارکت در تحقیقات مهم سارس به این کشور سفر کرد.

7- او در 11 سال نخست ساختن شرکت خود، کاملاً به پنهان‌کاری روی آورد و از وقتی در تابستان گذشته روی جلد مجله‌ی فورچون ظاهر شد سر و صدای زیادی به پا کرد.

8- نام شرکت او یعنی Theranos، ترکیبی از Therapy به معنای درمان و Diagnose به معنای تشخیص است.

9- ترانوس از زمان تأسیس در سال2003، برای کمک به شناسایی چندین مشکل پزشکی از قبیل کلسترول بالا و سرطان تنها با استفاده از یک یا دو قطره خون از نوک انگشتان، آزمایش‌هایی فراهم کرده است.

10- بخشی از انگیزه‌ی هولمز برای ساخت ابزار‌های جدیدش از ترس وی از سوزن آمپول ناشی شده است. مادر و مادربزگ او نیز حتی با دیدن سوزن از حال می‌روند.

11- هولمز مجموعه‌ای از باتجربه‌ترین و موفق‌ترین متخصصین دنیای کسب و کار از جمله جورج شولتز، بیل پری، هنری کیسینجر، سام نان، و بیل فریست را گرد هم آورده است.

12- او زمانی که هنوز دبیرستانی بوده، در پکن با سانی بالوانی آشنا شد. بالوانی در آن زمان مشغول تحصیل MBA در برکلی بود و بعدها به مدیر عملیات شرکت هولمز بدل شد.

13- هولمز اغلب با استیو جابز مقایسه می‌شود. او به مرکوری نیوز گفته است شرکت خود را بعد از فکر کردن به «بزرگ‌ترین تغییری که می‌تواند در دنیا به وجود بیاورد» تأسیس کرده است.

14- هولمز نیز مثل جابز همیشه یک نوع لباس مشکی برای محل کار خود می‌پوشد.

15- الیزابت هولمز تنها به زیر نظر گرفتن بازار آزمایش خون بسنده نکرده است. او می‌خواهد بازار کاملاً تازه‌ای به نام «فناوری سلامت مصرف کنندگان» ایجاد کند که به دنبال مشارکت بیشتر مصرف‌کنندگان در سلامتی خود خواهد بود.

16- او مثل سال گذشته 84 گواهی اختراع به نام خود ثبت کرد (18 گواهی در داخل امریکا و 66 گواهی خارج از امریکا).

17- بر اساس گزارش CBS News هولمز تمام ساعات بیداری خود در طول شبانه روز را در دفتر کارش می‌گذراند و در منزل حتی تلویزیون هم ندارد.

18- هولمز در ماه مارس امسال به عنوان جوانترین فردی شناخته شد که به عضویت مادام‌العمر انجمن امریکاییان برجسته‌ی هوریشیو الگر در آمده است.

19- او به نقل از نیویورکر می‌تواند جملات کتاب‌های جین آستن را از حفظ بخواند اما دیگر برای رمان خواندن و دوستانش وقت ندارد. او ازدواج نکرده است، تلویزیون ندارد و 10 سال است که به مسافرت نرفته است. هولمز گیاه‌خوار است و چند بار در روز ترکیبی از آب خیار، جعفری، کلم، اسفناج، کاهو و کرفس می‌نوشد.

20- او از کافئین اجتناب، زمان خواب خود را محدود، و 7 روز هفته را کار می‌کند.

21- هولمز به مخفی‌کاری معروف است و با اینکه به این دلیل توسط همکارانش در این صنعت مورد سرزنش واقع می‌شود، اصرار دارد که باید از فناوری‌اش در برابر چشمان کنجکاو رقبا محافظت کند.

برچسب ها
پورسعید خلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • بازار امروز ۳۹۹
      • بازار امروز ۳۹۰
      • بازار امروز ۳۸۸
      • ۱۵
      • اعتبار امروز
      • شماره ۸ اعتبار امروز
      • شماره ۷ اعتبار امروز
      • شماره ۶ اعتبار امروز
      • شماره پنجم
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو