عصر بازار

کمک هزینه ۵۴۰ هزار تومانی به دانشجومعلمان

عصر اعتبار- معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان از استاندارد شدن خوابگاه‌های این دانشگاه خبر داد.

کمک هزینه ۵۴۰ هزار تومانی به دانشجومعلمان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، عباس قنبری؛ معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان، با اشاره به طراحی سامانه جامع خوابگاهی دانشگاه فرهنگیان، اظهار داشـت: اطلاعات سامانه با توجه به مساحت فیزیکی، کمیت و کیفیت شرایط در حوزه خوابگاه، سلف سرویس، امکانات جانبی، حمام‌ها و سرویس‌های بهداشتی، سالن‌های مطالعه، گیت تردد و به صورت جزئی تر امکاناتی که در اتاق هاست؛ مثلا تعداد تخت، تلویزیون، یخچال، گیره لباسی، کمد و وسایل دیگر در این سامانه طراحی شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تمام اطلاعات 200 بلوک خوابگاهی را که در دانشگاه فرهنگیان داریم، جمع بندی کردیم، افزود: در حال حاضر وضعیت را آنالیز کردیم. بعضی مراکز وضعیت خوبی دارند، ولی برخی دیگر شرایط خوبی ندارند. به طور مثال در خراسان جنوبی مشکل کمبود خوابگاه داریم.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه این اطلاعات را برای این به دست آوردیم که انشاله به سمت تعریفی از سرای مطلوب دانشجویی برویم، ادامه داد: طرحی تحت عنوان سرای مطلوب دانشجویی در شورای دانشگاه بررسی شد و ما مشخص کردیم که استانداردهای سرای مطلوب چیست؟ به طور مثال تعداد کتابخانه‌ها، تعداد تخت‌ها، اتاق‌های مشاور و پزشک در پردیس‌ها چگونه باید باشد؟ و با داشتن آمار و ارقام استان‌هایی که وضعیت نامطلوبی دارند را به سمت شرایط مطلوب بیاوریم.

قنبری درباره ساخت خوابگاه‌های جدید، گفت‌: در زمینه ساخت خوابگاه‌های جدید از طریق خیرین و نیکوکاران و هم بنیاد 15 خرداد وارد شدیم؛ در حال حاضر همه تلاش ما این است که از اداره کل آموزش و پرورش چنانچه فضایی به صورت خوابگاه یا کلاس‌های آموزشی داشته باشند از آن بهره‌مند شویم. در استان‌های مختلف شرایطمان یکسان نیست و ممکن است؛ نارضایتی‌هایی را برای دانشجومعلمان ایجاد کند؛ البته ما هم به دانشجو حق می‌دهیم چرا که امکانات جزو حقوق مسلم دانشجو است.

وی افزود: اهتمام مدیریت عالی و هیات رییسه دانشگاه این است که این زمینه را فراهم کنیم. این موضوعی است که باید دغدغه ملی شود و ما هم باید از طریق سازمان مدیریت برنامه و ریزی و بخش‌های دولتی، امکانات دولتی و سرانه دانشجویی را افزایش دهیم.

قنبری درباره کمک هزینه تحصیلی دانشجومعلمان گفت: دانشجویان ما وقتی وارد دانشگاه می‌شوند به عنوان کمک هزینه تحصیلی برابر با مصوبات متعهدان خدمت سازمان‌های دولتی که مصوبه مجلس است، به تناسب کسی که دارای مدرک دیپلم است و همچنین به تناسب سالی که ورود پیدا می‌کند، ماهانه تقریبا 540 هزار تومان به آن‌ها تعلق می‌گیرد که این برابر با مقررات و قوانین استخدامی کشور است.

برچسب ها
پورسعید خلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • بازار امروز ۳۹۹
      • بازار امروز ۳۹۰
      • بازار امروز ۳۸۸
      • ۱۵
      • اعتبار امروز
      • شماره ۸ اعتبار امروز
      • شماره ۷ اعتبار امروز
      • شماره ۶ اعتبار امروز
      • شماره پنجم
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو