عصر بازار

فقط ۳ میلیون نفر یارانه نمی‌گیرند!

عصر اعتبار- در حالی آمارهای رسمی نشان می‌دهد که تا پایان بهار امسال جمعیت ایران در مرز ۸۰ میلیون نفر قرار داشته است که اگر این رقم را با تعداد حدود ۷۷ میلیون نفری که در حال حاضر یارانه نقدی دریافت می‌کنند کنار یکدیگر قرار دهیم باید گفت که فقط سه میلیون نفر در حال حاضر یارانه دریافت نمی‌کنند!

فقط ۳ میلیون نفر یارانه نمی‌گیرند!
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، تازه‌ترین آماری که بانک مرکزی از جمعیت و نیروی انسانی تا پایان بهار امسال و البته به استناد مرکز  آمار منتشر کرده از این حکایت دارد که جمعیت ایران تا پایان این دوره حدود 79 میلیون و 700 هزار نفر بوده است که از این تعداد نزدیک به 58.2 میلیون نفر در شهرها و 21.4 میلیون نفر در روستاها ساکن هستند.

این رقم در حالی منعکس می‌شود و جمعیت ایران را حدود 80 میلیون نفری نشان می‌دهد که در تازه‌ترین آماری که اخیرا نوبخت - رییس سازمان برنامه و بودجه - اعلام کرده است تعدادی نزدیک به 77 میلیون نفر در هر ماه یارانه نقدی دریافت می‌کنند که در مجموع با پرداخت 45 هزار و 500 تومان به ازای هر نفر در هر ماه، رقمی حدود 3400 میلیارد تومان برای دولت هزینه دربردارد.

این در حالی است که مقایسه تعداد 80 میلیونی جمعیت با تعداد یارانه‌بگیران منتهی به آمار تامل‌برانگیزی می‌شود؛ اینکه به استناد همین آمارهای رسمی فقط سه میلیون نفر باقی‌ می‌مانند که یارانه‌ای دریافت نمی‌کنند.

موضوع پیچیده‌تر می‌شود وقتی آمار حذف حدود سه میلیون و 800 نفری جمعیت یارانه‌بگیران  که از سوی دولت اعلام شده است را کنار این ارقام قرار می‌دهیم که در نهایت نشان می‌دهد آمار جمعیتی، یارانه‌بگیر و حتی حذف‌شدگان چندان نمی‌تواند دقیق باشد، چرا که اگر 80 میلیون نفر جمعیت در ایران ساکن بوده و 77 میلیون نفر یارانه می‌گیرند و سه میلیون و 800 نفر هم حذف شده‌اند، پس باید جمعیت ایران بیش از این 80 میلیون ارائه شده در آمار باشد.

با این حال از بهار تاکنون به‌طور حتم براساس تولدها و همچنین مرگ‌ها آمار جمعیتی که البته تقریبی اعلام می‌شود تغییر کرده است. در عین حال که ممکن است بر تعداد یارانه‌بگیران هم اضافه و یا از آن کاسته شده باشد. در مجموع با در نظر گرفتن انحرافی که در آمار ممکن است وجود داشته باشد واضح آن است که حجم بالایی از جمعیت ایران یارانه نقدی دریافت می‌کنند. این در حالی است که با توجه به سرشماری نفوذ و مسکنی که اخیرا انجام شد به زودی تعداد دقیق‌تری از آمار جمعیت ایران و افرادی که یارانه دریافت نمی کنند مشخص خواهد شد.

برچسب ها
پورسعید خلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • بازار امروز ۳۹۹
      • بازار امروز ۳۹۰
      • بازار امروز ۳۸۸
      • ۱۵
      • اعتبار امروز
      • شماره ۸ اعتبار امروز
      • شماره ۷ اعتبار امروز
      • شماره ۶ اعتبار امروز
      • شماره پنجم
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو