عصر بازار

کلاهبردار در تماس تلفنی حساب بانکی طعمه اش را به سرقت برد

عصر اعتبار- مرد تحصیلکرده که در جریان کلاهبرداری از راه دور در دام شیاد تلفنی افتاده بود با مراجعه به دادسرای سعادت آباد ماجرای این کلاهبرداری را برای بازپرس شرح داد.

کلاهبردار در تماس تلفنی حساب بانکی طعمه اش را به سرقت برد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایران، شاکی که از پژوهشگران وزارت ارتباطات است، گفت: سرگرم کار بودم که تلفن همراهم زنگ زد و مرد جوانی با خوش زبانی گفت: «سلام آقا من از یک برنامه زنده تلویزیونی با شما تماس می‌گیرم. باید به اطلاعتان برسانم که برنده یک سفر زیارتی عتبات شده‌اید. اما اگر نخواهید به این سفر بروید می‌توانیم از طریق صدا و سیما مبلغ پنج میلیون تومان به حساب بانکی شما واریز کنیم.»

شاکی ادامه داد:گزارشگر قلابی تلویزیون چنان نقش خود را بخوبی اجرا کرد که ذره‌ای شک نکردم.این کلاهبردار حتی گفت، چند نفر از افراد سرشناس نیز هم‌اکنون در برنامه تلویزیونی زنده حضور دارند و شاهد صحبت تلفنی ما هستند و این برنامه به‌طور مستقیم پخش می‌شود.نحوه صحبت و برخوردهای این کلاهبردار به قدری حرفه‌ای بود که به هیچ چیزی شک نکردم و شماره عجیب خط تلفنش هم دلیلی بر اعتماد بیشترم شد.او می‌گفت 45 دقیقه دیگر پول به حسابم واریز خواهد شد و من تنها باید پرینت حسابم را داشته باشم تا متوجه دریافت پول شوم. بعد هم یک شماره نمابر به من داد و خواست از این طریق با آنها در ارتباط باشم.همچنین گفت باید هر چه زودتر به عابربانک بروم و برای سازمان صداوسیما یکسری اطلاعات بانکی ارسال کنم.چرا که برنامه زنده در حال اتمام است و باید خیلی فوری این کار را انجام دهم. وقتی مقابل دستگاه خودپرداز رسیدم هرچه را که از آن سوی خط می‌گفتند موبه‌مو اجرا می‌کردم اما با اینکه گزینه فارسی را هم انتخاب کردم باز هم متوجه این کلاهبرداری نشدم. گزارشگر قلابی اعدادی را به من دیکته کرد که وارد دستگاه خودپرداز کنم تا 5 میلیون تومان به حسابم واریز شود.در حالی که این اعداد یک تله بود زیرا در چشم به هم زدنی هرچه در حسابم بود برداشت شد.
با شکایت این پژوهشگر فریب خورده، مأموران با دستور قضایی بلافاصله به تحقیق دراین باره پرداختند.تا اینکه تجسس‌های پلیسی نشان داد پول‌های برداشتی از او به حساب بانکی فردی در کرج واریز شده است که تنها سه روز از افتتاح آن می‌گذشت. موجودی این حساب نیز تنها 32 هزار تومان بود اما مبالغ میلیونی از آن برداشت شده بود.تحقیقات پلیسی هم نشان داد این حساب با مدارک جعلی افتتاح شده و صاحب حسابی وجود ندارد.با به‌دست آمدن این اطلاعات، تحقیقات قضایی و پلیسی برای ردیابی و شناسایی گردانندگان این کلاهبرداری از راه دور تحت نظر بازپرس دادسرای سعادت آباد همچنان ادامه دارد.

برچسب ها
پورسعید خلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • بازار امروز ۳۹۹
      • بازار امروز ۳۹۰
      • بازار امروز ۳۸۸
      • ۱۵
      • اعتبار امروز
      • شماره ۸ اعتبار امروز
      • شماره ۷ اعتبار امروز
      • شماره ۶ اعتبار امروز
      • شماره پنجم
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو