عصر بازار

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی خبر داد؛

مذاکره برای تمدید زمان صدور کارت اعتباری

عصر اعتبار- مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی از آغاز رایزنی با رئیس‌کل برای تمدید زمان صدور کارت اعتباری خرید کالای ایرانی تا پایان اسفندماه خبر داد و گفت: ۴۲۰۰میلیارد تومان منابع در اختیار سه بانک قرار گرفت.

مذاکره برای تمدید زمان صدور کارت اعتباری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، علی اصغر میرمحمدصادقی از رایزنی با رئیس‌کل بانک مرکزی برای تمدید زمان صدور کارت اعتباری خرید کالای ایرانی خبر داد و گفت: مدت زمان صدور کارت اعتباری خرید کالای ایرانی تا پایان آذرماه تدارک دیده شده بود، اما در حال رایزنی با رئیس‌کل بانک مرکزی برای تمدید زمان صدور این کارتها تا پایان اسفندماه سال جاری هستیم.

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی افزود: مهلت تعیین‌شده برای صدور کارتهای اعتباری تا پایان آذرماه سال جاری تدارک دیده شده بود، اگرچه زمان استفاده از این کارتها تا پایان اسفندماه است؛ اما چنانچه رئیس‌کل بانک مرکزی موافقت کند، زمان صدور تا پایان اسفندماه تمدید خواهد شد.

وی تصریح کرد: نقش بانک مرکزی و بانکهای عامل در اجرای طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی، صرفا تامین منابع بوده است و اصل اجرای طرح و تعیین گروه های هدف، از جمله تصمیمات تیم اقتصادی دولت است و کار تامین منابع از محل منابع بانک مرکزی نقش اصلی این بانک بوده است.

به گفته میرمحمدصادقی، اینکه بانکها عنوان کنند که برای اجرای این طرح، منابع مالی لازم را نداشته‌اند، اصلا مطرح نبوده است؛ چراکه تامین منابع، از سوی بانک مرکزی صورت گرفته و بانکها صرفا کارگزار بوده‌اند و کارمزد خود را دریافت کردند؛ بنابراین مشکلی از لحاظ تامین منابع وجود نداشته است.

وی اظهار داشت: اینکه فروش کالاهای خارجی در این طرح صورت گیرد، از سوی بانک مرکزی پذیرفته شده نبود و منابع پرقدرت بانک مرکزی صرفا برای تولید داخلی و حمایت از آن در نظر گرفته خواهد شد؛ ضمن اینکه هدف ما این بود که صرفا کالاهای ایرانی که می‌توانند با خارجی‌ها رقابت کنند، در این صحنه حضور داشته‌اند.

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی خاطرنشان کرد: بعد از سی‌ام تیرماه امسال، مهلت صدور کارتهای اعتباری تا سی آذرماه تمدید شد و 4200 میلیارد تومان منابع در اختیار سه بانک قرار گرفت تا بتوانند کارتهای اعتباری را برای متقاضیان صادر کنند؛ هم اکنون هم ما در تلاشیم تا صدور کارت را تا دو ماه دیگر تمدید کنیم؛ این در شرایطی است که بانک مرکزی مایل است کارت خرید کالای ایرانی رونق گرفته و جای تسهیلات خرد را بگیرد تا رونق داخلی نیز از این طریق ایجاد شود

برچسب ها
پورسعید خلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • بازار امروز ۳۹۹
      • بازار امروز ۳۹۰
      • بازار امروز ۳۸۸
      • ۱۵
      • اعتبار امروز
      • شماره ۸ اعتبار امروز
      • شماره ۷ اعتبار امروز
      • شماره ۶ اعتبار امروز
      • شماره پنجم
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو