عصر بازار

رئیس کل سازمان امور مالیاتی:

سلامت اداری اصل نخست نظام مالیاتی

عصر اعتبار- رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه شهر اهواز، گفت: سلامت اداری اصل نخست نظام مالیاتی و پیش شرط اعتمادآفرینی در جامعه است.

سلامت اداری اصل نخست نظام مالیاتی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از رسانه مالیاتی، سید کامل تقوی نژاد در دیدار با آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری خاطر نشان کرد: نظام مالیاتی به هیچ عنوان در صدد وصول رشد درآمدها از طریق اعمال فشار بر مودیان فعلی نظام مالیاتی نیست بلکه رشد مالیات ها از طریق شناسایی مودیان جدید تامین خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: همکاران خانواده نظام مالیاتی در تلاشند تا با رعایت حقوق مردم و تعامل موثر با فعالان اقتصادی، شأن این دستگاه را به‌عنوان یک سازمان پاسخگو و سالم به مردم ارتقا بخشند.

تقوی نژاد همچنین ارتقای فرهنگ مالیاتی در جامعه را بسیار مهم و حیاتی توصیف کرد و گفت: در حال حاضر، مقابله جدی با فرار مالیاتی و مقابله با جرایم مالیاتی در دستور کار سازمان قرار دارد.

وی از رشد 28 درصدی درآمدهای مالیاتی در 9 ماهه امسال خبر داد و گفت: این رشد حاصل شناسایی مودیان جدید و واحدیابی های موثر و کاهش فرار های مالیاتی بوده است.

وی با بیان اینکه مالیات هم حق‌الناس است و هم حق الله و ما باید تلاش کنیم تا به شیوه‌های موثر، ضرورت پرداخت مالیات را برای مردم تبیین کنیم، عنوان کرد: درآمدهای مالیاتی صرف هزینه‌هایی همچون ایجاد امنیت، بهداشت و درمان، آموزش و عمران و آبادانی شهرها می‌شود که البته باید اقدامات موثری برای آگاهی مردم از موارد مصرف و هزینه‌کرد مالیات انجام گیرد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور افزود: نرخ مالیات بر ارزش افزوده مطابق قانون 9 درصد است که یک درصد از آن به بخش سلامت و 3 درصد نیز به شهرداری ها و دهیاری ها اختصاص می یابد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر جرم مالیاتی در قانون مالیات های مستقیم پیش بینی شده و با هماهنگی قوه قضاییه در صدد ایجاد دادسراهای ویژه جرایم مالیاتی هستیم .

تقوی نژاد با اشاره به برخی رویکردهای جدید سازمان در رابطه با مودی مداری و تعامل با مردم، از بخشنامه های جدید سازمانی در ارتباط با توافق با مودیان مالیاتی، بخشودگی جرایم مالیاتی، تقسیط مالیات، استرداد مالیات به مودیان و تفویض برخی اختیارات به مدیران کل و روسای امور مالیاتی سخن گفت.

برچسب ها
پورسعید خلیلی