عصر بازار

پرداخت‌های خرد با سرقت اطلاعات بانکی مواجه نیست

عصر اعتبار- یک کارشناس بانکداری الکترونیک با تاکید برنبود نگرانی امنیتی در بخش پرداخت‌های خُرد، گفت: مباحث امنیت حساب‌ها و یا احتمال سرقت اطلاعات بانکی در این زمینه‌ها مطرح نیست.

پرداخت‌های خرد با سرقت اطلاعات بانکی مواجه نیست
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از اقتصاد آنلاین، شاهین جوانمردی افزود: هر چند امنیت در این بخش بالاست اما  مشتریان انتظار دارند از یک کارت، سرویس‌های مختلفی را دریافت کند. حال اگر در جایی پول نقد کافی در جیبش نیست و با اختلال و قطعی استفاده از سرویس کارت بانکی مواجه شود، نمی تواند به استفاده از کارت‌ها و خدمات الکترونیک اطمینان کند.

وی اظهار داشت: هوشمند سازی راهی است که ناگزیریم به سمت آن برویم و با توجه به حجم عملیاتی که روزانه در شبکه بانکی کشور انجام می شود، اگر این اتفاق نیافتد سیستم پس از مدتی از کار خواهد افتاد و امکان ادامه خدمات‌رسانی وجود نخواهد داشت؛ بنابراین در این زمینه بحث ایجاد زیرساخت‌های مخابراتی و سخت افزاری مورد نیاز در کشور احساس می‌شود.

جوانمردی ادامه داد: امروزه آن‌گونه که باید، در شرایط مناسبی قرار نداریم و نیاز است که با هزینه‌هایی که از سمت دولت صورت می گیرد، پایه بهتری برای دستیابی به سطح مناسب‌تری از هوشمندسازی برسیم.

وی تصریح کرد:عمدتا مردم استقبال مناسبی در استفاده از خدمات نوین بانکی داشته اند، ولی، به نظر می‌رسد که باز هم این امر نیازمند فرهنگ‌سازی بیشتری است. البته ناگفته نماند که شرکت‌های خدمات پرداخت نیز باید بتوانند خدمات به موقع و مناسبی را ارائه کنند.

مدیرعامل شرکت اروند تک با بیان اینکه، سرویس ها باید به صورت مستمر برای مردم قابل دسترس باشد به این معنی که اگر در یک روز سرویس فعال و امکان استفاده دارد نباید در روز دیگر دچار اختلال و قطعی شود ، گفت: اگر مشتریان نتوانند خدمات مناسبی را دریافت کنند بدبینی بین مشتریان و شرکت‌های خدمات پرداخت ایجاد می شود. به همین دلیل بخش تجهیزات، زیرساخت‌ها و نرم افزارها در این حوزه، باید دقیق کار کنند و از سویی نیز فرهنگ‌سازی شود که مردم به استفاده از این سرویس‌ها عادت کنند و البته می‌دانیم که در برخی مواقع نیز مشکلات و نارسایی‌های فنی هم، پیش می‌آید ولی بُروز این‌گونه مسائل، برای مردم قابل پذیرش نیست.

جوانمردی در پایان گفت: ممکن است مردم در بخش تأمین امنیت استفاده از ابزارهای الکترونیک و هوشمند بانکی نگرانی‌هایی داشته باشند و این مسائل باعث شود تا همچنان ناگزیر از استفاده خدمات سنتی بانک‌ها و جابجایی پول نقد باشند. همچنین نارسایی‌هایی که ممکن است در ارائه خدمات به موقع، پیش آید مانند آنچه که در برخی مواقع برای شبکه شتاب بانکی پیش آمده و افزایش حجم مراجعات باعث قطعی سیستم شده و یا بانک‌ها ارائه خدمات به سایر کارت‌ها را موقتی، متوقف می‌کنند.

یادآور می‌شود، ششمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، 13 و 14 دی ماه 95 توسط پژوهشکده پولی و بانکی در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

برچسب ها
پورسعید خلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • بازار امروز ۳۹۹
      • بازار امروز ۳۹۰
      • بازار امروز ۳۸۸
      • ۱۵
      • اعتبار امروز
      • شماره ۸ اعتبار امروز
      • شماره ۷ اعتبار امروز
      • شماره ۶ اعتبار امروز
      • شماره پنجم
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو