عصر بازار

نوبخت:

یارانه افراد نیازمند قطع نمی‌شود

عصر اعتبار- رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارائه دو لیست درخصوص چگونگی هزینه‌کرد درآمد منابع هدفمندی یارانه‌ها گفت:این دو لیست به دیوان محاسبات ارائه می‌شود تا این اعداد و ارقام را بررسی کرده و به مجلس گزارش دهد.

یارانه افراد نیازمند قطع نمی‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، محمدباقر نوبخت در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، در خصوص پیشنهاد «محمد دهقان» مبنی بر ایجاد بانک جامع اطلاعاتی و اختصاص یارانه به افراد تحت پوشش نهادهایی همچون بهزیستی و کمیته امداد گفت: پیشنهاد مطرح شده دو بخش دارد؛ در بخش نخست بر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تکلیف می‌شود که تا پایان سال 96 پایگاه اطلاعاتی ایجاد کند تا هویت و توان اقتصادی افراد مشخص شود و با این اقدام شناسنامه‌ای از تمامی افراد تشکیل می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: در بخش دوم پیشنهاد «دهقان» با توجه به ایجاد پایگاه تعیین توان اقتصادی به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی که نیازمند دریافت یارانه هستند، یارانه نقدی پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه اختصاص یارانه نقدی به افراد کم بضاعت در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: اختصاص یارانه نقدی به افراد نیازمند، اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را تسریع کرده و به ایجاد اشتغال، تولید و فعالیت‌های تولیدی کمک می‌کند و قطعا یارانه افرادی که نیازمند هستند قطع نمی‌شود.

سخنگوی دولت در پایان با بیان اینکه امروز در مجلس دو حرف متفاوت به نمایندگان ارائه شد، تصریح کرد: از جنابعالی و دیوان محاسبات درخواست می‌کنم که گفته شود از 80 هزار میلیارد تومان که 40 هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت می‌شود؛ مابقی چه می‌شود، امروز اظهاراتی مبنی بر اینکه 40 هزار میلیارد تومان چه می‌شود، مطرح شد که بنده توضیح دادم بر اساس مجوزهای قانونی همانند آنچه که باید برای قیر پرداخت شود توزیع می‌شود؛ لذا از رئیس مجلس تقاضا دارم که از نهاد نظارتی مجلس دیوان محاسبات، کمیسیون تخصصی انرژی، اعداد و ارقام را که می‌توان مبنای شکل‌گیری اذهان عمومی شود را بررسی کرده و گزارش آن را به مجلس ارائه دهد.

رئیس مجلس در پاسخ به اظهارات نوبخت گفت: امروز دو لیست داده شده که به دیوان محاسبات ارائه می‌شود تا این اعداد و ارقام را بررسی کرده و به مجلس گزارش دهد.

برچسب ها
پورسعید خلیلی