عصر بازار

رئیس بنیاد مستضعفان:

بنیاد مستضعفان ۴هزار میلیارد تومان مالیات پرداخت کرد

عصر اعتبار- رئیس بنیاد مستضعفان با اعلام "تاکنون ۴۰۰۰ میلیارد تومان مالیات پرداخت کرده‌ایم، و در این زمینه بسیار شفاف عمل می‌کنیم"، گفت: ۷۵درصد برنامه ادغام، انحلال و فروش شرکت‌های بنیاد مستضعفان انجام شده است.

بنیاد مستضعفان ۴هزار میلیارد تومان مالیات پرداخت کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، محمد سعیدی‌کیا رئیس بنیاد مستضعفان در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر وضعیت شرکت‌های بنیاد که سال گذشته قرار بود منحل، فروخته یا ادغام شود،‌ گفت: در ساماندهی شرکت‌های بنیاد مصوبه‌ای داشتیم تا 70 شرکت بر اساس برنامه ادغام، فروخته یا منحل شود، در این راستا تقریباً 75 درصد انجام شده است.

وی با بیان اینکه در بخش ادغام 22 هلدینگ بنیاد به 11 هلدینگ کاهش یافته است،‌ تصریح کرد:‌ به‌جز یک شرکت تمام ادغام‌ها انجام شده است.

وی یادآور شد: در بخش فروش نیز  70 درصد کار انجام شده از جمله قند قزوین، قزوین شهرکرد و... را فروخته‌ایم و همین طور شرکت‌هایی که قرار بود منحل شود 70 درصد عملیاتی شده است.

وی با تأکید بر "شرکتی را برای فروش گذاشته‌ایم که مشتری نداشته به‌سمتی می‌رویم که آن را منحل کنیم"، اظهار کرد:‌ همه این شرکت‌ها بر اساس مزایده به فروش می‌رود، مثلاً دو کارخانه قند را از طریق مزایده در بورس به فروش رسانده‌ایم که البته در صورت عدم فروش هم می‌توانیم از طریق مذاکره این کار را انجام دهیم.

رئیس بنیاد مستضعفان در پاسخ به پرسش دیگر تسنیم در خصوص اعتبارات محرومیت زدایی بنیاد گفت: قبلاً 8 درصد سود بنیاد به کارهای محرومیت زدایی در سراسر کشور اختصاص می‌یافت، اما بر اساس مصوبه هیئت امنای بنیاد مستضعفان و در برنامه پنجم بنیاد 30 درصد سود بنیاد برای محرومیت زدایی هزینه می‌شود.

سعیدی‌کیا همچنین با اعلام اینکه از 15 سال قبل مالیات شرکت‌های بنیاد بسیار شفاف پرداخت می‌شود، افزود: در 11 سال گذشته 4هزار میلیارد تومان پرداخت مالیات داشته‌ایم و تسویه حساب مالیاتی بنیاد را تا سال 93 از وزارت اقتصاد گرفته‌ایم و اظهارنامه مالیاتی سال 94 را به وزارت اقتصاد داده‌ایم و آمادگی پرداخت آن را داریم.

وی اظهار کرد: حسابرس ما حسابرس کل کشور است که تلفیق همه بنیاد مستضعفان را انجام می‌دهد، امسال حسابرسی را برای همه مسئولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارسال کرده‌ایم.

برچسب ها
پورسعید خلیلی