عصر بازار

معاون وزیر اقتصاد:

بانک ملت در استفاده از فرصت ها، سرآمد بانک های کشور است

عصر اعتبار- معاون بانک، بیمه و شرکت های دولتی وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: امروز بانک ملت از لحاظ ارزش دارایی ها، سرآمد بانک ها و از لحاظ حجم مصارف بزرگ ترین بانک کشور است ضمن این که در زمینه منابع نیز شانه به شانه بزرگ ترین بانک کشور حرکت می کند.

بانک ملت در استفاده از فرصت ها، سرآمد بانک های کشور است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، دکتر حسین قضاوی در جمع مدیران ارشد این بانک اظهار داشت: بانک ملت در نظام بانکی کشور و به طور خاص در بین بانک های دولتی و خصوصی شده، پیشقراول و سرآمد بانک ها در اکتساب و استفاده از فرصت ها است به همین دلیل نقشی متمایز و تاثیرگذار را در اقتصاد کشور ایفا می کند.
معاون وزیر اقتصاد، افزایش سهم بانک ملت از بازار پول کشور را نتیجه تلاش کارشناسان حرفه ای، زبده و باتجربه، بینش و استراتژی مناسب مدیریت و انسجام بین مدیریت و بدنه کارشناسی این بانک خواند و ادامه داد: در طول یک دهه گذشته این موضوع ، در بانک ملت پررنگ تر شده  و به همین دلیل، ارتقای جایگاه آن در نظام بانکی مشهود بوده است.
وی در عین حال، بخشی از این موفقیت ها را ناشی از توانمندی بانک ملت در حوزه عملیات بین الملل ذکر کرد و گفت: بی تردید شعب خارجی بانک ملت دوباره مرکز تولید سود قابل توجهی برای این بانک خواهند بود ولی پیش شرط این امر، تجهیز سریع این واحدها به نرم افزارهای استاندارد و به روز بانکداری است.
دکتر قضاوی با تاکید بر این نکته که بانکداری سنتی دیگر نمی تواند بانک ها را پایدار نگه دارد، گفت: در هیچ کجای دنیا دیگر سپرده مجانی وارد بانک ها نمی شود بنابراین بانک ها باید متناسب با پیچیدگی اقتصاد، محصولات خود را متنوع سازند و خدمات جدیدی را تولید و به مشتریان عرضه کنند.
به گفته وی، اکنون بانکی موفق است که بتواند بین مهارت های ذاتی و فنی خود با فناوری اطلاعات و بستر اینترنت، تلفیقی منطقی ایجاد کند و بانک ملت به دلیل پیشرفت های قابل ملاحظه ای که در بخش فناوری اطلاعات داشته است می تواند در این زمینه پیشتاز باشد و اقدامات بزرگی را انجام دهد.
معاون وزیر اقتصاد با ابراز خرسندی از طراحی و عرضه کارت اعتباری شاپ کارت از سوی بانک ملت، اظهار داشت: بابت طراحی حساب قرض الحسنه ویژه هم به دست اندرکاران این بانک تبریک می گویم و اطمینان دارم که بانک ملت می تواند این طرح را به خوبی اجرا کند.
وی افزود: بانک ها از این موضوع غافل بوده اند و بخش عمده ای از دلایل افزایش تعداد صندوق های قرض الحسنه و انحرافات آنها به این دلیل بود که به درستی به نیاز قرض الحسنه پاسخ داده نمی شد که خوشبختانه بانک ملت، با اجرای این طرح، که ابتکار خوبی است می تواند این نقصان را برطرف کند.
دکتر قضاوی خاطرنشان کرد: این طرح اگر به خوبی اطلاع رسانی شود خدمت بسیار موثری برای بانک و نیکوکاران خواهد بود.
وی با اشاره به پایین بودن کفایت سرمایه بانک ها، گفت: اگر بانک ها و به ویژه بانک ملت در زمینه افزایش سرمایه از طریق شرکای خارجی برنامه ریزی کنند، وزارت اقتصاد هم از این موضوع با کاهش سهم خود در این بانک، حمایت خواهد کرد.
به گفته معاون وزیر اقتصاد، سرمایه گذاران خارجی که علاقمند به سرمایه گذاری در صنعت بانکداری هستند، افق بلندمدت بانک را می بینند و  به همین دلیل در افزایش سرمایه آن مشارکت خواهند کرد.
وی در عین حال خطاب به سهامداران گفت: سهامداران نگران گشایش نماد بانک نباشند و رفتارهای مقطعی روی نگاه آنها به سهم این بانک تاثیر نگذارد چون بانک ملت چشم انداز مثبت بلندمدتی را پیش روی خود ترسیم کرده است.

برچسب ها
پورسعید خلیلی