عصر بازار

صالح آبادی تشریح کرد ؛

گام های چهارگانه نظام سازی مالی اسلامی

عصر اعتبار- در جمهوری اسلامی نه تنها به نظام مالی اسلامی توجه می شود بلکه تمام قوانین مالی منطبق بر شرع اسلام است و شورای نگهبان نیز به عنوان نهاد ناظر بر این قوانین نظارت دارد و اصولی که منطبق بر شرع اسلام است را مورد تصویب قرار می دهد.

گام های چهارگانه نظام سازی مالی اسلامی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از سنا، علی صالح آبادی، رییس انجمن مالی اسلامی ایران در دومین همایش مالی اسلامی ضمن خیر مقدم به پژوهشگران، دانشجویان، مدیران عامل بانک ها و سازمان بورس و همچنین فعالان حوزه مالی، با بیان مطلب فوق نظام مالی اسلامی را مقوله مهمی خواند و گفت: علاوه بر کشورهای مسلمان، در کشورهای پیشرفته نیز به نظام مالی اسلامی توجه می شود. زیرا این نظام ابزار بسیار مناسبی برای جذب سرمایه مسلمانان در این کشورهاست.

وی در ادامه به چهار گام اساسی که راهکار عملی برای کاربردی کردن نظام سازی مالی اسلامی در کشور است اشاره کرد.

صالح آبادی توسعه پژوهش های نظری و کاربردی در حوزه مالی اسلامی را گام نخست در نظام سازی مالی اسلامی خواند و خاطرنشان کرد: فکر، ایده و مطالعه مبنای توسعه پژوهش های مالی و کاربردی در نظام مالی و اسلامی است.

وی گام دوم را مبتنی بر پژوهش ها ارزیابی کرد و گفت: وضع قوانین و مقررات مناسب برای توسعه بازارهای مالی و پولی و همچنین حوزه حسابداری گام دوم برای نظام سازی در حوزه مالی اسلامی است.

رییس انجمن مالی اسلامی ایران گام سوم را آموزش مالی اسلامی در سطح دانشگاه ها و موسسات آموزشی برای فعالان حوزه اقتصادی بیان کرد.

وی ایجاد کمیته های فقهی در سازمان بورس و نهادهای فعال در بازار سرمایه را گام آخر خواند.

سخنگوی انجمن مالی اسلامی با اشاره به آغاز فعالیت این انجمن در سال گذشته گفت: در این مدت اقدامات ارزنده ای توسط انجمن مالی اسلامی انجام شده است و برنامه های پنج ساله و ده ساله تدوین و طراحی شده است.

وی ادامه داد: انجمن مالی اسلامی قادر به نظام سازی در این حوزه است و می تواند در حوزه آموزش، پژوهش و قانون گذاری در وضع قوانین کمک های و مشاوره های کاربردی ارائه دهد.

صالح آبادی اظهار داشت: انجمن مالی اسلامی موفق به برگزاری دوره مالی اسلامی در مقطع دکتر شده است و همچنین برنامه راه اندازی دوره های MBA و DBA مالی اسلامی را دارد.

وی در بخش پایانی سخنان خود به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داد: انجمن به عنوان یک نهاد علمی و آموزشی آمادگی دارد مجلس را در طرح ها و لوایح بازارهای مالی بویژه طرح جامع بانکداری اقتصادی یاری رساند البته این انجمن از مجلس انتظار دارد جایگاه قانونی این انجمن و انجمن های دیگری که در حوزه اقتصادی کار می کنند را ارتقا دهد.

این مقام مسوول نهادهای ناظر در بازار مالی و پولی و سرمایه کشور را خطاب قرار داد و گفت: این نهادها می توانند به انجمن مالی اسلامی به عنوان یک بازوی مشورتی اتکا کنند.

برچسب ها
پورسعید خلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • بازار امروز ۳۹۹
      • بازار امروز ۳۹۰
      • بازار امروز ۳۸۸
      • ۱۵
      • اعتبار امروز
      • شماره ۸ اعتبار امروز
      • شماره ۷ اعتبار امروز
      • شماره ۶ اعتبار امروز
      • شماره پنجم
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو