عصر بازار

معاون نظارتی بانک مرکزی خبر داد؛

معرفی ۱۲۴ نفر از معامله‌گران ارز به سازمان مالیاتی

عصر اعتبار- معاون نظارتی بانک مرکزی از معرفی ۱۲۴ نفر از معامله‌گران ارز به سازمان امور مالیاتی خبر داد و گفت: برخی در نظام ارزی کشور اخلال ایجاد می‌کنند و مالیات هم نمی‌پردازند.

معرفی ۱۲۴ نفر از معامله‌گران ارز به سازمان مالیاتی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، فرشاد حیدری گفت: بر اساس قانون، هر نوع خرید و فروش و انتقال ارز اگر از مجرای قانونی انجام نشود، مصداق قاچاق محسوب شده و به همین خاطر، حتماً باید با آن برخورد قانونی صورت گیرد؛ این در شرایطی است که تعدادی از خریداران و فروشندگان عمده ارز، برای رفع نیاز و واردات کالا خرید و فروش ارز انجام نمی‌دهند.

معاون نظارتی بانک مرکزی افزود: افراد معرفی‌شده به سازمان امور مالیاتی اگر در فضای کسب و کار قانونی برای واردات کالا و مصارف مورد نیاز کار می‌کردند، مشمول مالیات نخواهند بود؛ ولی اگر اقدامشان سوداگرانه تشخیص داده شود؛ ضمن اینکه از بابت کار قاچاق با آنها برخورد قانونی صورت می‌گیرد باید مالیات درآمد حاصله را نیز بپردازند.

وی تصریح کرد: اگر این افراد اسنادی دال بر اینکه کارشان متعارف بوده، ارائه دهند از نظر ما اشکالی در کار آنها مترتب نیست؛ اما اشکال اساسی این است که با خرید و فروش و ایجاد التهاب در بازار ارز، هم در نظام ارزی کشور اخلال ایجاد می‌کنند و هم مالیات نمی‌پردازند.

معاون نظارتی بانک مرکزی گفت: 500 نفر از صرافیهایی که مجوز خود را تمدید نکرده اند یا صنوف غیر مرتبط که به فعالیت ارزی می پردازند جهت اقدامات قانونی به فرماندهی نیروی انتظامی معرفی شدند؛  این کار مصداق قاچاق ارز محسوب می‌شود و باید با آنها رسیدگی قانونی صورت بگیرد .

وی با بیان اینکه بانک مرکزی تعدادی از خریداران و فروشندگان عمده ارز را به سازمان امور مالیاتی معرفی کرده است، در پاسخ به این سوال که چه نظارتی بر دلالانی که در کنار خیابان به خرید و فروش ارز می‌پردازند دارید؟ گفت: دلالها عمدتا واسطه همین اشخاص هستند؛ زیرا ارقام رد و بدل‌شده کوچک نیست و دلال نمی‌تواند با پول مختصری که در معابر و خیابانها رد و بدل می‌شود، کارهای عمده انجام دهد .

حیدری گفت: با توجه به التهاب بازار ارز از اول آبان فعالیتهای ما در رصد خریداران عمده ارز بیشتر شده است.

برچسب ها
پورسعید خلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • بازار امروز ۳۹۹
      • بازار امروز ۳۹۰
      • بازار امروز ۳۸۸
      • ۱۵
      • اعتبار امروز
      • شماره ۸ اعتبار امروز
      • شماره ۷ اعتبار امروز
      • شماره ۶ اعتبار امروز
      • شماره پنجم
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو