عصر بازار

قیمت ارز کاهش می‌یابد

افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارمندان در سال آینده

عصر اعتبار- رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور پیش‌بینی کرد که طبق لایحه بودجه سال آینده، حقوق کارمندان دولت ۱۰ درصد افزایش یابد.

افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارمندان در سال آینده
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در گفت‌وگویی با اشاره به بررسی لایحه بودجه 96 در کمیسیون تلفیق بودجه، گفت: پس از بحث‌های کارشناسی در کمیسیون تلفیق بودجه و اظهارنظر نمایندگان فهیم و پرتلاش مردم در مجلس، کلیات لایحه بودجه سال 96 با 80 درصد رأی مثبت به تصویب رسید.

وی افزود: نمایندگان موافق و مخالف و همچنین سؤال‌کننده درباره لایحه بودجه سال آینده، نظرات خود را در مورد کلیات بودجه در این جلسه مطرح کردند و همچنین مرکز پژوهش‌های مجلس هم اظهارنظر کارشناسی در این رابطه ارائه داد.

سخنگوی دولت اضافه کرد: دولت درباره پیش‌بینی منابع و تطبیق سیاست‌های بودجه‌ای با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، توضیحاتی به نمایندگان مردم در خانه ملت ارائه داد.

نوبخت گفت: اینکه به چه ترتیب می‌شود بودجه 320 هزار میلیارد تومانی از لحاظ منابع و 1085 میلیارد تومانی کل کشور به رشد اقتصادی 7.7 درصدی در سال 96 دست یابد، بررسی شد؛ همچنین دستیابی به نرخ تورم 7.6 درصدی و اینکه رشد نقدینگی در حد 19 درصد باشد نیز در این جلسه برای نمایندگان تشریح شد.

وی تصریح کرد: کلیات لایحه بودجه با رأی کم‌نظیری و با بیش از سه‌چهارم رأی نمایندگان حاضر در جلسه کمیسیون تلفیق مصوب شد و در ادامه با همکاری نمایندگان این کمیسیون سعی خواهیم کرد که در موعد مقرر، گزارش را به صحن علنی مجلس ارائه دهیم و امیدواریم در جلسه علنی نیز مساعدت‌های لازم انجام شود تا قانون بودجه مناسبی به دولت ابلاغ شود.

رئیس سازمان برنامه، بودجه کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، افزود: عمده منابع بودجه‌ای، بیش از 50 درصد از طریق مالیات و حقوق گمرکی حاصل می‌شود که بالغ بر 160 هزار میلیارد تومان خواهد شد و قیمت نفت در شرایطی بین 50 تا 55 دلار برای هر بشکه پیش‌بینی شده که برآورد می‌شود مقدار فروش، حدود 2 میلیون و 500 هزار بشکه نفت در روز باشد.

نوبخت ادامه داد: در ماه گذشته بیش از رقم مذکور در خصوص نفت، تولید صورت گرفته است.

وی تأکید کرد: کشور عربستان قیمت 55 دلار برای هر بشکه نفت در نظر گرفته و صندوق بین‌المللی پول، قیمت 60 دلار را برای هر بشکه پیشنهاد داده بود، باید توجه داشت در سال گذشته قیمت هر بشکه نفت در بودجه، 40 دلار پیش‌بینی شده بود که در 8 ماه گذشته سالجاری به طور متوسط قیمت هر بشکه نفت به فروش رفته بالای 42 دلار بود و در حال حاضر نیز قیمت هر بشکه نفت بالای 50 دلار است.

*افزایش حقوق کارمندان دولت در حدود 10 درصد خواهد بود

سخنگوی دولت درباره حقوق بازنشستگان نیز، گفت: باتوجه به اینکه دولت موظف است هر ساله با توجه به نرخ تورم میزان حقوق و دستمزد را افزایش دهد، امسال نیز با وجود پیش‌بینی تورم 7.6 درصدی تدابیری اتخاذ شد که حقوق کارمندان، 10 درصد افزایش یابد و برای کلیه بازنشستگان نیز ردیف ویژه‌ای درنظر گرفته شد تا نابرابری‌های پرداخت حقوق در برنامه توسعه تغییر یابد.

نوبخت اظهار کرد: هزار میلیارد تومان برای ترمیم حقوق بازنشستگان در بودجه سال 96 لحاظ شده و این با توجه به بضاعت و امکانات دولت بوده که امیدواریم شرایط، به نحوی باشد که منابع بیشتری حاصل شود تا علاوه بر توجه به سرمایه‌گذاری، نسبت به افزایش قدرت خرید تمامی مردم، به‌ویژه کارکنان دولت اقدام شود.

وی افزود: در تبصره 14 بودجه بالغ بر 48 هزار میلیارد تومان امکان ایجاد منابع برای دولت از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی شده بود، اما دولت نسبت به افزایش قیمت حامل‌های انرژی اقدام نکرد و اعتقاد داریم که می‌توانیم با همین منابع به نحو شایسته عمل کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: برای سال 96 نیز درباره افزایش قیمت حامل‌ها باید کمیسیون تلفیق بودجه ابلاغ لازم را انجام دهد تا به چه نحوی عمل شود.

*قیمت ارز در بازار کاهش خواهد یافت

نوبخت درباره کنترل بازار ارز گفت: قطعا کنترل بازار ارز ادامه خواهد یافت، به دلیل اینکه قیمت‌ها برای دلار و سایر ارزها از نظر ما غیرواقعی است.

وی خاطرنشان کرد: درباره قیمت ارز، رئیس کل بانک مرکزی سیاست‌های اقتصادی را تشریح خواهد کرد و انشاءالله نسبت به کاهش قیمت دلار و واقعی کردن نرخ‌ها اقدام خواهد شد.

برچسب ها
پورسعید خلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • بازار امروز ۳۹۹
      • بازار امروز ۳۹۰
      • بازار امروز ۳۸۸
      • ۱۵
      • اعتبار امروز
      • شماره ۸ اعتبار امروز
      • شماره ۷ اعتبار امروز
      • شماره ۶ اعتبار امروز
      • شماره پنجم
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو