عصر بازار

رئیس کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی:

آمادگی برای گشایش نمادهای بانکی متوقف در بورس

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک پارسیان از آمادگی شبکه بانکی برای بازگشایی نمادهای معاملاتی متوقف در بورس خبر داد و گفت: طی ماه‌های اخیر در راستای اجرای برخی دستورالعمل‌ها یکسری مشکلات و نا هماهنگی برای شبکه بانکی اتفاق افتاد که امیدواریم به مرور برطرف شود.

آمادگی برای گشایش نمادهای بانکی متوقف در بورس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، کوروش پرویزیان، مدیر عامل بانک پارسیان اظهار داشت: با همکاری که بین سازمان بورس و بانک مرکزی در مورد به کارگیری استانداردهای حسابداری بین المللی از سوی بانک‌ها صورت گرفت، منجر به وقوع وحدت رویه‌ای در این زمینه شد که در نهایت باعث حل مسئله استمرار سودآوری بانک‌ها و برطرف شدن تدریجی مشکلات شده است.

وی در برابر این پرسش که با توجه به ارایه اظهارنامه های مالیاتی بانک‌ها در پایان سال مالی 94 و در عین حال اعمال برخی افزایش سرمایه ها در سال مالی قبل، اخذ ذخایر حسابداری به سنگین تر شدن بحران مالی آنها در مجامع سال مالی 96 نمی‌شود؟ گفت: این مسئله مهمی است و درخواست شبکه بانکی این بوده که با توجه به اینکه اعمال برخی استانداردهای دیگر به صورت محتوایی فراهم نیست، کار تدریجی و آرامی انجام شود که سهامداران کنونی به ویژه نهادهای مالی متضرر نشوند و چنانچه این زیان متوجه آنها باشد، چشم انداز روشنی از آتیه داشته باشند.

مدیر عامل بانک پارسیان ابراز امیدواری کرد: با هماهنگی‌هایی که در بانک مرکزی و سازمان بورس و اوراق بهادار می شود، عنایت ویژه ای به نحوه گزارش دهی بانک ها و صورت‌های مالی شود تا تمام ذی نفعان شبکه بانکی منتفع شوند.

پرویزیان با اشاره به لایحه اصلاح قانون بانکداری بدون ربا و برخی مغایرت‌ها میان نظارت بانک مرکزی و کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی گفت: لایحه اصلاح قانون بانکداری بدون ربا هنوز به مجلس تقدیم نشده و کلیات طرحی که در مجلس تصویب شده، هم اکنون در کمیسیون اقتصادی آن در حال بررسی است. تا زمانی که آن لایحه یا طرح به صورت قانون در بیاید که امیدوارم هر چه زودتر اتقاق بیافتد، تا تکلیف نهادها و موسسات مالی روشن شود، زمان لازم برای چکش کاری ها وجود خواهد داشت.

رییس کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی از نقد و بررسی لایحه اصلاح قانون بانکداری بدون ربا در روز جاری خبر داد و گفت: امروز بر روی طرح اصلاح قانون بانکداری بدون ربا از ساعت 16 الی 20 با حضور طراحان و منتقدان در اتاق بازرگانی بحث و بررسی خواهیم داشت، منتهی به لحاظ منطقی، صنوف مختلف در نظارت و خود کنترلی و همچنین نظارت نهادی و درونی در همه جای دنیا حضور دارند و این طور نیست که اعضای شبکه را از نظارت پذیری فاقد صلاحیت بدانیم.

به باور پرویزیان در بحث پرداخت‌های تسهیلات به بخش های مختلف اقتصادی، گرفتن نظرات اصناف یا اتحادیه ها موضوع بسیار مهمی است که در حقیقت چون تا حد زیادی اتحادیه ها و اصناف اشراف بهتری بر مشتریان دارند، می توان آنها را در مکانیزم اعتبار سنجی دخالت داد که این مورد بطور عملی موضوعی است که پذیرفته شده و تجارب دنیا هم همین را می‌گوید. در حوزه نظارت خود کنترلی هم این موضوع می‌تواند مصداق داشته باشد.

برچسب ها
پورسعید خلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • بازار امروز ۳۹۹
      • بازار امروز ۳۹۰
      • بازار امروز ۳۸۸
      • ۱۵
      • اعتبار امروز
      • شماره ۸ اعتبار امروز
      • شماره ۷ اعتبار امروز
      • شماره ۶ اعتبار امروز
      • شماره پنجم
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو