عصر بازار

با حضور نمایندگان کارگری، کارفرمایی؛

سومین جلسه دستمزد ۹۶ امروز برگزار می‌شود

عصر اعتبار- سومین جلسه کارگروه تخصصی مزد ۹۶ با هدف بررسی شیوه‌های کارشناسی تعیین حداقل دستمزد کارگران عصر امروز در وزارت کار برگزار می‌شود.

سومین جلسه دستمزد ۹۶ امروز برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، سومین جلسه کارگروه تخصصی دستمزد 96 عصر امروز در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور شرکای اجتماعی(نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت) تشکیل می‌شود.

باتوجه به اینکه از سال‌های گذشته همواره یکی از موارد اختلاف نظر بین نمایندگان کارگری، کارفرمای و دولت  نبود منبع واحد مورد توافق سه طرف برای تعیین هزینه سبد معیشت بوده است؛ بررسی شیوه‌های تعیین این هزینه از مهمترین دستور کار دو جلسه گذشته کارگروه مزد 96 بود تا در نهایت مراجع رسمی تعیین هزینه سبد معیشت زندگی کارگران مشخص شود.

در این جلسات که هر ساله با نزدیک شدن به ایام پایانی سال با حضور شرکای اجتماعی برگزار می‌شود، حداقل دستمزد تعیین نمی‌شود بلکه این کارگروه با هدف کارشناسی مولفه‌های موثر در هزینه زندگی کارگران و شیوه افزایش حداقل دستمزد تشکیل می شود.

پس از اتمام جلسات کارگروه که در اواخر سال خواهد بود، نتایج توافقات بین سه گروه کارگری، کارفرمایی و دولت در شورای عالی کار مطرح و حداقل دستمزد در این شورا به تصویب می‌رسد.

بر اساس قانون کار، حداقل دستمزد باید بر اساس نرخ تورم سالانه به گونه ای تعیین شود که معیشت کارگران قابل تامین باشد.

برچسب ها
پورسعید خلیلی