عصر بازار

سیف:

سوییچ کارت‌های بانکی در کشورهای همسایه میسر می‌شود

عصر اعتبار- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: شبکه انتقال کشور هر آنچه که بوده در سه و نیم سال گذشته ۵ برابر شده است ضمن اینکه شبکه پهن باند کشور ۷ برابر شده است.

سوییچ کارت‌های بانکی در کشورهای همسایه میسر می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، ولی الله سیف در میزگردی که در حاشیه همایش بانکداری الکترونیک برگزار شد، گفت: پرداخت موبایلی اقدام بسیار مثبتی است که در اسرع وقت باید عملیاتی شود. البته این مهم نیازمند پیش نیازی برای سرعت انتقال امضای دیجیتال روی سیم کارت است. ظاهرا گفته شده بود برای این امر 38 ثانیه نیاز است که باید به 2-3 ثانیه برسد البته همکاران من تلاش هایی در این زمینه کرده اند.

سیف گفت: در شرایط تحریم نظام بانکی با همت متخصصان کار بسیار ارزشمندی انجام داد.این دستاورد بسیار بزرگ است. ولی نباید طولش داد چراکه سرعت تکنولوژی در این زمینه بسیار بالاست.

وی با بیان اینکه کشورهای منطقه به سرعت در این زمینه پیشرفت می کنند تصریح کرد: همچنین این مهم نیازمند استانداردهای بانکی است که برخی از این استانداردها نیازمند استفاده از ابزارهای جدید است.

سیف درباره ایجاد آسایش و راحتی عمل مسافران ایران در کشورهای خارجی گفت: استفاده از کارت های با نفوذ در دنیا در دستور کار بانک مرکزی است که امیدواریم سال های آینده عملیاتی شود. ولی تا زمانی که این طرح عملیاتی شود از طریق اتصال سوییچ کارت های بانکی در کشورهای همسایه قرار است این مهم عملی شود.

وی گفت: این بحث با کشورهای همسایه مطرح شده است. برخی از این کشورها توریست زیارتی دارند که درصورت استفاده از کارت های بانکی در کشورهای همسایه در امور مسافران سهولت ایجاد می شود.
وی از رایزنی با کشورهای، آذربایجان، ارمنستان، قزاقستان و قرقیزستان درباره استفاده از کارت های بانکی در این کشورها خبر داد و گفت: با کشور عراق هم این رایزنی ها صورت گرفته است.

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم در  این میزگرد با بیان اینکه ، نیاز توسعه تنها مربوط به ایران نیست، گفت‌:‌ بحث ای سی تی در همه کشور های پیشرفته و صنعتی به عنوان پیشران توسعه و توانمند سازی بخش های مختلف در دنیای امروز در نظر گرفته می شود.

وی ادامه داد:‌بهره وری را بدون هوشمند سازی نمی توان در نظر گرفت و همه بخش ها باید به سیستم ای تی مجهز شوند. البته بخش فناوری اطلاعات در سال های گذشته از خود انتقاد  داشت و بانکداری الکترونبک بهتر از زیر ساخت ها حرکت کرده بود اما امروز دولت اقدامات مناسبی را در این بخش انجام داده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: شبکه انتقال کشور هر آنچه که بوده در سه و نیم سال گذشته 5 برابر شده است ضمن اینکه شبکه پهن باند کشور 7 برابر شده  است.
وی ادامه داد: کاربران اینترنت 3.5 میلیون نفر بودند که به 40  میلیون نفر افزایش یافته همچنین شبکه دسترسی آماده ارایه سرویس بهتر است و در حالی که روستاهای کشور اینترنت نداشتند هم اکنون 23 تا 24 هزار روستا دارای اینترنت است .

این عضو کابینه دولت یازدهم اظهار داشت:‌ تا پایان دولت روستاهای بالای 20 خانوار به سرویس اینترنت متصل می شوند بر این اساس دولت الکترونیک با کار بانکداری الکترونیک همراه است و شبکه ملی اطلاعات در خدمت بانکداری الکترونیک است.

واعظی با اشاره به شعار دولت الکترونیک گفت: بدون پرداخت موبایلی نمی توان ادعا کرد که مردم در هر نقطه ای از ایران و در هر زمانی از شبانه روز به همه نیازمندی های خود برسند.

وزیر ارتباطات افزود: براین اساس معتقدیم الان همه زیرساخت ها و شبکه برای اینکه مانند دنیا به سمت پرداخت موبایلی برویم،آماده است.
وی با بیان اینکه امروز کارت ها و حساب های الکترونیکی در کنار موبایل کارایی بیشتری دارند گفت: از نظر امنیت شبکه و زیر ساخت های مورد نیاز و سرعت دسترسی هیچ مشکلی برای ورود به این حوزه نداریم.

برچسب ها
پورسعید خلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • بازار امروز ۳۹۹
      • بازار امروز ۳۹۰
      • بازار امروز ۳۸۸
      • ۱۵
      • اعتبار امروز
      • شماره ۸ اعتبار امروز
      • شماره ۷ اعتبار امروز
      • شماره ۶ اعتبار امروز
      • شماره پنجم
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو