عصر بازار

بهترین کشورهای جهان برای کار کردن اتباع خارجی بر اساس اعلام بانک HSBC

عصر اعتبار- بانک HSBC بر مبنای جدیدترین نظرسنجی خود فهرستی از بهترین کشورها برای کارکردن اتباع خارجی را منتشر کرد.

بهترین کشورهای جهان برای کار کردن اتباع خارجی بر اساس اعلام بانک HSBC
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، این بانک حدود 27 هزار تبعه خارجی از 190 کشور و اقلیم را برای این گزارش مورد نظرسنجی قرار داد و از آنها درباره راحتی کار، زندگی و اداره یک خانواده در کشوری که هستند پرسش کرد.

بانک  نتایج را بر مبنای حرفه این افراد رتبه‌بندی کرد و در این راستا مواردی مانند پیشرفت شغلی، تعادل میان زندگی و کار، مزایای اشتغال و سایر عوامل را مورد لحاظ قرار داد.

پایگاه خبری بیزینس اینسایدر بر مبنای تحقیقات این بانک، به معرفی 10 کشور برتر پرداخته که بهترین کشورها برای کارکردن اتباع خارجی هستند. این کشورها عبارتند از:

1_ سوئیس

متوسط حقوق تبعه خارجی: 188 هزار و 275 دلار

طبق گزارش HSBC، برای دومین سال متوالی سوئیس بهترین مکان جهان برای کارکردن در خارج از کشور شناخته شد. این کشور چشم‌انداز درآمد بهتر، تعادل مناسب میان کار و زندگی و فرهنگ کار عالی را توامان عرضه می‌کند. متوسط درآمد سالانه اتباع خارجی در سوییس 188 هزار و 275 دلار است که تقریبا دو برابر متوسط جهانی 97 هزار و 419 دلار است.

2_ آلمان

متوسط حقوق تبعه خارجی: 97 هزار و 693 دلار

آلمان برای اتباع خارجی که اولویت اصلی آنها کسب مهارت‌های جدید و همچنین امنیت شغلی و پیشرفت شغلی است بهترین مقصد به‌شمار می‌رود. طبق گزارش HSBC، حدود 70 درصد اتباع خارجی می‌گویند امنیت شغلی آنها در آلمان بهتر از کشور خودشان است.

3_ سوئد

متوسط حقوق تبعه خارجی: 84 هزار و 802 دلار

71 درصد از اتباع خارجی که در سوئد کار می‌کنند می‌گویند فرهنگ کار در این کشور بهتر از کشور خودشان است. دین بلک برن، مدیر اتباع خارجی HSBC می‌گوید طبق نظرسنجی این بانک، اروپا خانه شماری از بهترین مقصدها برای داشتن کار موفق اتباع خارجی است. شش کشور اروپایی در میان 10 کشور برتر این فهرست قرار دارند و برای فرهنگ کار قوی، تعادل عالی میان کار و زندگی و امنیت شغلی نسبتا خوب شناخته شده‌اند.

4_ امارات متحده عربی

متوسط حقوق تبعه خارجی: 112 هزار و 820 دلار

طبق گزارش HSBC، حدود 56 درصد از اتباع خارجی در امارات کمک هزینه مسکن و 75 درصد مزایای درمانی دریافت می‌کنند.

5_ نروژ

متوسط حقوق تبعه خارجی: 97 هزار و 486 دلار

نروژ در فهرست امسال 10 کشور برتر یک تازه‌ وارد محسوب می‌شود و طبق گزارش HSBC، در میان همه کشورهایی که برای کار اتباع خارجی مورد بررسی قرار گرفتند، شرایط کار اتباع خارجی در نروژ بیشترین بهبود را در تعادل میان کار و زندگی داشته و 87 درصد از نظرسنجی شوندگان به این مسئله اشاره کرده‌اند.

6_ سنگاپور

متوسط حقوق تبعه خارجی: 138 هزار و 641 دلار

سنگاپور مانند هنگ‌کنگ بهترین مکان برای پیشرفت شغلی محسوب می‌شود اما بهترین مکان برای تعادل میان کار و زندگی نیست. 62 درصد از اتباع خارجی اظهار کرده‌اند در شغل‌شان پیشرفت کرده‌اند، اما 30 درصد از آنها از کاهش استانداردهای زندگی خبر داده‌اند. با اینهمه 53 درصد از اتباع خارجی که در سنگاپور کار می‌کنند می‌گویند رضایت بیشتری نسبت به کارشان دارند.

7_ اتریش

متوسط حقوق تبعه خارجی: 85 هزار و 288 دلار

اتریش مانند انگلیس برای نخستین‌بار در میان 10 کشور برتر برای کارکردن اتباع خارجی قرار گرفته است. اتریش رتبه بالایی برای تعادل میان کار و زندگی کسب کرده و 71 درصد از نظرسنجی شوندگان به این مساله به عنوان یک مزیت اشاره کرده اند و همچنین 62 درصد گفته اند فرهنگ کار در اتریش نسبت به کشور خودشان بهتر بوده است.

8_ هنگ‌کنگ

متوسط حقوق تبعه خارجی: 169 هزار و 756 دلار

هنگ‌کنگ بهترین مکان برای اتباع خارجی به شمار می‌رود که به دنبال پیشرفت شغلی هستند، اما بهترین مکان برای کیفیت زندگی بهتر نیست. طبق گزارش HSBC، حدود 67 درصد از نظرسنجی شوندگان اظهار کرده‌اند این کشور مکان خوبی برای پیشرفت شغلی آنها بوده اما 50 درصد گفته‌اند تعادل میان کار و زندگی آنها از زمان مهاجرت به هنگ‌کنگ بدتر شده است.

9_ انگلیس

متوسط حقوق تبعه خارجی: 83 هزار و 227 دلار

برای نخستین‌بار است که انگلیس در میان 10 کشور برتر برای کارکردن اتباع خارجی قرار می‌گیرد با اینهمه باید خاطر نشان کرد که این نظرسنجی پیش از همه‌پرسی خروج انگلیس از عضویت اتحادیه اروپا (بریگزیت) برگزار شد و در نتیجه اوضاع ممکن است از آن زمان تغییر کرده باشد. طبق گزارش HSBC، اتباع خارجی در انگلیس در میان کسانی هستند که در جهان از بالاترین فرصت برای کسب مهارت جدید نسبت به کشور خودشان (64 درصد) و پیشرفت شغلی (62 درصد) برخوردارند.

10_ بحرین

متوسط حقوق تبعه خارجی: 98 هزار و 622 دلار

65 درصد از اتباع خارجی در بحرین یک کمک هزینه سالانه برای سفر به کشورشان دریافت می‌کنند. در خاورمیانه 91 درصد از اتباع خارجی از چنین مزایایی در راستای قرارداد کاری خود برخوردار هستند که در مقایسه با متوسط جهانی 67 درصد، بالاتر است.

برچسب ها
پورسعید خلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • بازار امروز ۳۹۹
      • بازار امروز ۳۹۰
      • بازار امروز ۳۸۸
      • ۱۵
      • اعتبار امروز
      • شماره ۸ اعتبار امروز
      • شماره ۷ اعتبار امروز
      • شماره ۶ اعتبار امروز
      • شماره پنجم
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو