عصر بازار

معاون امور بین الملل خبر داد:

برقراری روابط کارگزاری بانک ملت با ۱۳۱ بانک خارجی

عصر اعتبار- معاون مدیرعامل در امور بین الملل اظهار داشت: هم اکنون بانک ملت با ۱۳۱ بانک در سراسر کشور روابط کارگزاری برقرار کرده است.

برقراری روابط کارگزاری بانک ملت با ۱۳۱ بانک خارجی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، عزیز آخوندی اصل در جمع مدیران ارشد با اشاره به فعالیت های انجام شده در بانک پس از اجرایی شدن برجام، افزود: در این مدت 36 فقره حساب ارزی در کشورهای خارجی گشایش یافته و حجم اعتبارات اسنادی گشایش یافته تا پایان آذر به بیش از یک میلیارد و 100 میلیون دلار رسیده است.
وی در عین حال از عملکرد مناسب بانک ملت در بخش حواله های ارزی خبر داد و ادامه داد: در این زمینه، بیش از  6 میلیارد دلار حواله ارزی برای مشتریان صادر شده است.
معاون مدیرعامل در امور بین الملل با بیان این نکته که با هدایت حواله های ارزی به سمت اعتبارات اسنادی، درآمدهای بانک افزایش خواهد یافت، گفت: بانک ملت هم اکنون 90 واحد ارزی فعال در داخل کشور دارد که با گشایش های انجام شده در روابط بین الملل، عملکرد این بخش ها باید بیش از پیش تقویت شود.
آخوندی افزود: در دوران تحریم مشتریان ارزی بانک از خدمات بانک هایی که در لیست تحریم نبودند، استفاده می کردند که اینک با اجرایی شدن برجام، این مشتریان به دلیل روابط خوب گذشته با بانک ملت و با توجه به توانمندی های خاص این بانک، به تدریج به بانک ملت برمی گردند و ما باید با همت مضاعف کارکنان بانک، ارائه خدمات متمایز و حل مشکلات باقی مانده این قبیل مشتریان، این برگشت را تسریع نماییم.
به گفته وی، بانک ملت در بخش ضمانتنامه های ارزی عملکرد خوبی داشته و بیشترین حجم ضمانت نامه های ارزی صادره را از آن خود کرده و پس از اجرایی شدن برجام، کارگزاران خارجی علاقمندند با بانک ملت همکاری بیشتری به عمل آورند.
آخوندی بر وصول مطالبات ارزی به دلیل نقش آنها در افزایش سودآوری بانک تاکید کرد و گفت: بانک آماده مذاکره با مشتریان برای تعیین تکلیف مطالبات ارزی به روش های مختلف است.
وی افزود: باید خود را برای حضور بانک های خارجی و همچنین حضور شرکت های رتبه بندی بانکی در کشور آماده کنیم.
وی با ابراز خوشبینی نسبت به آینده بخش ارز در بانک ملت، تاکید کرد: بی تردید این بخش در پایان سال تاثیر خوبی در تحققEPSبانک خواهد داشت و باری از دوش بانک برخواهد داشت.
معاون مدیرعامل درباره فعال کردن واحدها و تاسیس شعب جدید در کشورهای خارجی اظهار امیدواری کرد که شعبه سئول کره جنوبی به زودی دوباره فعال شود تا در سال آینده، گام های موثری از طریق این واحد برداشته شود.
وی با بیان این نکته که بانک ملت ارمنستان هم در چندماه آینده شعبه ای در کشور گرجستان راه اندازی خواهد کرد، افزود: بانک برای تاسیس شعب جدید در کشورهای ایتالیا، هلند و سوییس و سایر کشورهای هدف نیز اقدام کرده که هنوز این اقدامات به نتیجه نرسیده است.

برچسب ها
پورسعید خلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • بازار امروز ۳۹۹
      • بازار امروز ۳۹۰
      • بازار امروز ۳۸۸
      • ۱۵
      • اعتبار امروز
      • شماره ۸ اعتبار امروز
      • شماره ۷ اعتبار امروز
      • شماره ۶ اعتبار امروز
      • شماره پنجم
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو