عصر بازار

ارزیاب رسمی کوبیت

فناوری اطلاعات خود را استادانه مدیریت کنید

عصر اعتبار- وجود اختلال در سیستم گزارش‌دهی مالی شرکت‌های تجاری ممکن است ارزش بازاری شرکت را در طول یک روز به اندازه یک سوم ارزش بازاری روز گذشته کاهش دهد.

فناوری اطلاعات خود را استادانه مدیریت کنید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، اریک ون ادن در سخنرانی خود در خصوص مدیریت فناوری اطلاعات اظهار داشت: بانکداری الکترونیک همان دسترسی خودکار به محصولات و خدمات سنتی در فضای بانکی است که مستقیماً از سوی فعالان عرصه بانکداری به مشتریان از طریق کانال‌های ارتباطی الکترونیکی انتقال یافته و انجام می‌گیرد. در این راستا و به منظور درک بهتر فضای بانکداری الکترونیک، دو محور مهم را باید در نظر گرفت. محور اول، مربوط به فرایند کسب‌و‌کار بوده و محور دوم،‌ زیرساخت‌ها و خدمات فناوری اطلاعات را پوشش می‌دهد.
او در ادامه بیان کرد: فناوری اطلاعات نیازمند یک رویکرد اجرایی در چارچوب نصب و راه‌اندازی نرم‌افزارهای زنجیره تأمین با هزینه‌ای بالغ بر دویست میلیون دلار است. همچنین وجود اختلال در سیستم گزارش‌دهی مالی شرکت‌های تجاری ممکن است ارزش بازاری شرکت را در طول یک روز به اندازه یک سوم ارزش بازاری روز گذشته شرکت کاهش دهد.
ارزیاب رسمی کوبیت، مزایای فناوری اطلاعات را برشمرد و اظهار داشت: به طور مثال، یکی از شرکت‌های حوزه خدمات و محصولات فنی در طی دو سال توانست با برقراری ارتباط بین اجزای گسسته زنجیره تأمین به میزان دوازده میلیارد دلار صرفه‌جویی انجام دهد. وی افزود: نسخه 5 کوبیت به عنوان مجموعه‌ای از ابزارهای فناوری اطلاعات است که در سطح جهانی پذیرفته‌شده است. کوبیت یک زبان مشترک برای برقراری ارتباط در راستای اهداف و نتایج مورد انتظار در جهت پیاده‌سازی استانداردها و تجربیات موفق در حوزه فناوری اطلاعات ارائه می‌کند.
اریک همچنین اظهار داشت: وجود اطلاعات به عنوان منبع اصلی دسترسی به داده‌های اشخاص حقیقی و حقوقی در فضای بانکداری الکترونیک بسیار مهم است. اطلاعات در طول زمان ایجاد شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد و در ادامه به عنوان یک محتوای محرمانه در فضای بانکداری الکترونیک نگهداری شده و در صورت لزوم افشا می‌شود. تکنولوژی نیز نقش مهمی در این فرایندها بازی می‌کند و در همه جنبه‌ها از جمله زندگی شخصی و حرفه‌ای کاربرد دارد.
وی تأکید کرد: برخی از منافع فناوری و اطلاعات برای شرکت‌ها را می‌توان در کمک به تصمیم‌گیری و ایجاد ارزش از محل سرمایه‌گذاری‌های مبتنی بر فناوری اطلاعات و همچنین بهینه‌سازی هزینه‌های مربوط به ارائه محصولات و خدمات بانکی خلاصه کرد.
ون‌ ادن بیان کرد: از جمله اصول مربوط به اقدامات و مسئولیت‌های حوزه فناوری اطلاعات در قبال ذی‌نفعان می‌توان به خلق ارزش، پوشش رویکرد اطلاعاتی و فنی شرکت‌ها و بکارگیری چارچوب‌های یکپارچه و رویکردهای جامع در قالب فرایندها، ساختارهای سازمانی و تفکیک مدیریت از حکمرانی اشاره کرد.

برچسب ها
پورسعید خلیلی