عصر بازار

شاخص کل بورس و القای دوگانگی

عصر اعتبار- شاخص کل بورس با وجود ایجاد یک قله جدید نسبی در ۸۱ هزار و ۵۰۰ واحد، توانایی تثبیت در بالای این عدد را پیدا نکرده است و یک نزول تا ناحیه زرد را در پی داشت.

شاخص کل بورس و القای دوگانگی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از عصر بازار، این مهم اگر چه هنوز نمی‌تواند نگران کننده باشد، اما از نظر تحلیل رفتار بازار، علامت مناسبی نیست و می‌تواند به عنوان یک شکاف در روند صعودی فعلی در نظر گرفته شود. گذشت زمان در  ناحیه  فعلی و عدم صعود مجدد به بالای سطح 80 هزار واحد، نگرانی از ایجاد یک  نزول بزرگتر را ایجاد خواهد کرد که نزول شاخص تا اعداد 77 هزار و 600 و یا احیانا 73 هزار و 600 را در پی خواهد داشت. 

این نزول احتمالا در زمان نسبتا کوتاهی انجام خواهد شد که فرصت خروج از موقعیت‌های معاملاتی را برای تعداد زیادی فراهم نخواهد کرد و به ناچار باید منتظر  صعود احتمالی در زمان‌های آینده شده و هزینه سرمایه‌گذاری آنها افزایش و به تبع بازدهی سبدهای سهام کاهش خواهد داشت.

با توجه به وضعیت فعلی بازار توصیه می‌شود، اولا فعلا نسبت به افزایش حجم خریدهای خود اقدام نکنید و ثانیا نسبت به تحلیل و پیگیری بازار در طی یک ماه آینده دقت و زمان بیشتری صرف کرده و سطوح مهم گفته شده را در نظر داشته باشید تا بتوانید در فرصت مناسب نسبت به شناسایی سود خود اقدام کنید.

در صورتی که طی 10 روز آینده حرکتی به بالای سطح 80 هزار واحد ایجاد شده و حداقل یک روز در بالای این سطح نوسان داشته باشد، احتمال نزول به مقدار زیادی کاسته خواهد شد و در مرحله اول تا سقف ماه قبل صعود خواهد داشت که در این صورت افزایش حجم خریدها کم ریسک‌تر خواهد بود.

نویسنده: سعید محمدی جزی، تحلیلگر بازار
برچسب ها
پورسعید خلیلی