عصر بازار

عضو اتاق تهران:

صنعت ۶۳ و کشاورزی ۲۷ درصد تسهیلات بانکی را جذب کرد

عصر اعتبار- مدیرکل دفتر صنایع غیرفلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بر پایه بررسی ها، تا آذرماه امسال ۶۳ درصد تسهیلات پرداخت شده، در بخش صنعت جذب شد و بخش کشاورزی نیز سهم ۲۷ درصدی را به خود اختصاص داد.

صنعت ۶۳ و کشاورزی ۲۷ درصد تسهیلات بانکی را جذب کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، صنایع، ‌معادن و کشاورزی تهران، «مهدی صادقی نیارکی» در نشست مشترک کمیسیون کشاورزی، آب و صنایع غذایی و کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران، درباره تسهیلات اعطایی وزارت صنعت، معدن و تجارت به بخش صنعت و کشاورزی از طریق تارنمای «بهین‌یاب» یا به طور مستقیم از بانک‌ها گزارشی ارایه کرد.
به گزارش ایرنا، وزارت صنعت، معدن و تجارت طرح رونق تولید را برای کمک به بنگاه های کوچک و متوسط تولیدی مشکلدار طراحی کرده است.
این واحدها از طریق تارنمای بهین یاب تقاضای خود را برای دریافت تسهیلات اعلام می کنند.
مدیرکل دفتر صنایع غیرفلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت در این نشست گفت: تسهیلات پرداخت شده در بخش صنعت به صورت فرآیندی (از طریق تارنمای بهین یاب) به سه هزار و 521 واحد تولیدی و به میزان 47 هزار 569 میلیارد ریال اختصاص یافت. میزان تسهیلات اعطایی به این بخش از طریق بانک‌ها نیز 42 هزار و 532 میلیارد ریال بود که به چهار هزار و 685 واحد تولیدی داده شد.
وی افزود: در بخش کشاورزی نیز 19 هزار و 77 میلیارد ریال تسهیلات اعطایی فرآیندی به پنج هزار و 872 بنگاه تولیدی و 13 هزار و 73 میلیارد ریال تسهیلات بانک ها به سه هزار و 896 واحد تولیدی پرداخت شد.

** فعالیت بیش از 11 هزار واحد صنایع غذایی در کشور
به گزارش ایرنا، رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تهران در این نشست یادآوری کرد بر اساس دستورالعمل‌های مرتبط با تخصیص تسهیلات به واحدهای صنایع غذایی که در قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی آمده است، همه بانک‌های عامل غیرتخصصی موظفند دستکم معادل سهم بخش کشاورزی در اقتصاد کشور را به بخش کشاورزی اختصاص دهند.
«کاوه زرگران» اعلام کرد: بیش از 11 هزار واحد صنایع غذایی در کشور فعالیت می کنند که 433 واحد از آنها بیش از یکصد نفر کارکن دارند اما فقط 32 واحد صنایع غذایی در بورس هستند.
به گفته زرگران، بازار بورس یکی از راه های اصلی تامین سرمایه در شرکت بزرگ صنعت غذا در جهان به شمار می رود اما به دلیل غیبت بیشتر بنگاه‌های بزرگ این بخش در بازار سرمایه، امکان جذب منابع مالی این راه میسر نیست.
به گزارش ایرنا در این نشست تاکید شد بانک ها از اختصاص 25 درصد منابع خود به بخش کشاورزی گریزانند. همچنین پیشنهاد و راهکارهایی از سوی اعضای کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تهران برای بهبود وضعیت تامین مالی بنگاه های این بخش مطرح شد.
به گزارش ایرنا، درگاه بهین یاب پنجره واحد اطلاعات و خدمات صنعت، معدن و تجارت است که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ارایه خدمات به متقاضیان برای ثبت اطلاعات و درخواست آنان با هدف بهبود محیط کسب و کار و افزایش کیفیت ارایه اطلاعات و خدمات راه اندازی شده است.
نشانی درگاه بهین یاب http://www.behinyab.ir است.

برچسب ها
پورسعید خلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • بازار امروز ۳۹۹
      • بازار امروز ۳۹۰
      • بازار امروز ۳۸۸
      • ۱۵
      • اعتبار امروز
      • شماره ۸ اعتبار امروز
      • شماره ۷ اعتبار امروز
      • شماره ۶ اعتبار امروز
      • شماره پنجم
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو