عصر بازار

بانک مشترک ایران و پاکستان تا قبل از نوروز فعال می‌شود

عصر اعتبار- سفیر ایران در پاکستان گفت: با توجه به مذاکرات اولیه انجام شده بین دو کشور تا قبل از نوروز بانک مشترک تهران و اسلام‌آباد فعال خواهد شد.

بانک مشترک ایران و پاکستان تا قبل از نوروز فعال می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، مهدی‌هنردوست سفیر ایران در پاکستان گفت: با توجه به مذاکرات اولیه انجام شده بین دو کشور تا قبل از نوروز بانک مشترک بین تهران و اسلام‌آباد فعال خواهد شد.

وی افزود: به دنبال افزایش حجم تجارت بین تهران و اسلام‌آباد هستیم و در سفر حسن روحانی رییس جمهور ایران به پاکستان توافقاتی در این زمینه صورت گرفته بود.

هنردوست تأکید کرد: برنامه داشتیم که حجم تجارت بین دو کشور را تا 5 میلیارد دلار افزایش دهیم اما حجم تجارت دو کشور حتی از حجم تجارت این کشورها با افغانستان نیز کمتر است.

سفیر ایران گفت: در حال حاضر حجم تجارت بین تهران و اسلام‌آباد تقریبا 80 میلیون دلار است که بسیار ناچیز می‌باشد.

وی افزود: خواستار گسترش روابط با پاکستان در تمام زمینه‌های از جمله کشاورزی، همکاری رسانه‌ای، بازرگانی و سایر موارد هستیم.

هنردوست اظهار داشت: ایران در زمینه فناوری نانو پیشرفت خوبی داشته و چند روز پیش یک هیئت از متخصصان ایرانی با سفر به اسلام‌آباد در این باره با مسئولین پاکستانی به تبادل نظر پرداختند.

هنردوست گفت: متخصصان پاکستانی تصور نمی‌کردند ایران در فناوری نانو تا این اندازه پیشرفت کرده باشد بنابراین از همکاری در این زمینه استقبال کردند.

وی افزود: همکاری نظامی و دفاعی بین پاکستان و ایران از سر گرفته شده و دوباره دو کشور آموزش نیروهای یکدیگر را که به حالت تعلیق درآمده بود آغاز کرده‌اند.

هنردوست تأکید کرد: با آغاز مشارکت ایران در کریدور اقتصادی چین و پاکستان زبان فارسی نیز ترویج خواهد شد و می‌توانیم به آینده این همکاری امیدوار باشیم.

سفیر ایران بیان کرد: فارسی زبان شیرینی است و ما سعی داریم با همکاری دانشگاه‌های دو کشور و اعزام دانشجو همکاری در زمینه گسترش این زبان و سایر موارد را گسترش دهیم.

هنردوست اظهار داشت: متخصصان پاکستانی نیز چندی پیش یک سفر موفق به ایران داشتند و زمینه‌های همکاری بیشتر بررسی شد.

وی افزود: ایران و پاکستان روابط تاریخی و فرهنگی با یکدیگر دارند بنابراین ارتباط مردم دو کشور با یکدیگر از اهمیت زیادی برخوردار است.

هنردوست گفت: اشتراکات ایران و پاکستان بسیار زیاد است و مردم دو کشور به طور فطری به یکدیگر علاقه دارند بنابراین خواهان عمیق‌تر شدن روابط بین تهران و اسلام‌آباد هستیم.

هنردوست تأکید کرد: سعی داریم تسهیلات بیشتری برای زائران پاکستانی که عازم ایران می‌شوند فراهم کنیم.

وی افزود: برای راه‌اندازی خطوط هوایی اسلام‌آباد و تهران توافقاتی صورت گرفته است و به زودی این پرواز راه‌اندازی خواهد شد.

برچسب ها
پورسعید خلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • بازار امروز ۳۹۹
      • بازار امروز ۳۹۰
      • بازار امروز ۳۸۸
      • ۱۵
      • اعتبار امروز
      • شماره ۸ اعتبار امروز
      • شماره ۷ اعتبار امروز
      • شماره ۶ اعتبار امروز
      • شماره پنجم
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو