عصر بازار

کاهش ارزش لیر ترکیه رکورد زد

عصر اعتبار- بلومبرگ اعلام کرد: در پی حملات تروریستی به یک کلوپ شبانه در استانبول که منجر به کشته شدن ۳۹ نفر شد ارزش پول این کشور بیشترین کاهش را رکورد زد.

کاهش ارزش لیر ترکیه رکورد زد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، در پی حملات شبانه در آستانه آغاز سال 2017 میلادی در استانبول ترکیه ارزش پول این کشور به کاهش بی سابقه‌ای رسید. ارزش پول این کشور در پی حملات به یک کلوپ شبانه در استانبول 1.7 درصد دیگر کاهش یافت و رکورد جدیدی را ثبت کرد.

هر 3.6 لیر به ازای یک دلار معامله شد و همچنین تورم سالانه در این کشور نیز به 8.53 درصدافزایش یافته است که بسیار بیشتر از رقم پیش‌بینی شده کارشناسان است.

کاهش آمارهای اقتصادی شامل رشد منفی در 3 ماهه سوم امسال و کاهش شاخص مصرف کننده به کمترین میزان در ماه دسامبر ریسک‌های اقتصادی را برای این کشور به همراه داشته است.

هنریک گولبرگ استراتژیست در لندن اعلام کرد: در حال حاضر بازار این کشور در انتظار محرک‌های اقتصادی از سوی بانک مرکزی است در حال حاضر تورم به شدت اقتصاد این کشور را تهدید می‌کند.

این استراتژیست قبلاً پیش‌بینی کرده بود که ارزش لیر در نیمه اول سال 2017 کاهش زیادی را تجربه خواهد کرد و 4 لیر در برابر یک دلار خواهد رسید.

برچسب ها
پورسعید خلیلی